Geschreven op 20 september 2015 door Bert Brontsema

ZUIDWOLDE 1 - C.E.C. 1 = 7-0 (0-0)

Zuidwolde doet aan klantenbinding
Al voor rust had Zuidwolde duidelijk afstand moeten nemen van C.E.C.. Steeds ontbrak net de juiste voortzetting. Een 2-0 of 3-0 stand bij rust was zeker niet geflatteerd geweest. Bij rust was het echter nog steeds 0-0. Pal na rust kreeg Zuidwolde opnieuw 3 levensgrote
kansen, welke andermaal niet verzilverd werden.

In de 53e minuut was het "pats" in één keer raak dankzij een gave treffer van Frans Capellen. Vervolgens was het binnen 4 minuten 3x keer raak. C.E.C. werd compleet overlopen en mocht uiteindelijk blij zijn, dat het geen nederlaag met dubbele cijfers werd. Na "90-minutes" stond er een zevenklapper op het scorebord. Naast het 7x scoren was het vooral mooi om te zien, dat de "gunfactor" bij de spitsen van ZUIDWOLDE bijzonder groot was. Gedeelde vreugde is nog altijd dubbele vreugde.

Berghuis op dreef
Vanaf de 1e minuut dicteerde Zuidwolde de wedstrijd. Met name in de 1e helft was Steven Berghuis een constante plaag voor de Emmer Compascumers. Keer op keer snelde hij over de vleugel voorbij de C.E.C.-defensie. Al in de 4e minuut leek Koen Romme uit een "Berghuis-actie" te scoren. Zijn inzet ging echter over de goal van doelman Gerben Springer.
Ook in het vervolg van de 1e helft bleef er veel dreiging uitgaan van Steven Berghuis. Echter de juiste "tuning" ontbrak net steeds.
C.E.C. kon er weinig tegen over stellen. Mocht er een keer een doorbraak komen, dan stond doelman Jelmer Timmer uitstekend op zijn post. In de slotfase van de 1e helft leek Zuidwolde toch op voorsprong te komen. Na een prima pass van Koen Romme volgde een goede voortzetting via Frans Capellen en Wessel Buning. Andermaal werd er net niet gescoord. In de 40e minuut leek Peter Nijboer te scoren, doch doelman Gerben Springer kon nog net redden. Rust 0-0.

Het hek is van de dam
In de eerste 3 minuten na rust kreeg Zuidwolde via Frans Capellen en Marcel Linthorst 3 levensgrote kansen, maar andermaal werd er niet gescoord. In de 53e minuut was het plotseling 1-0. Op de rechterflank werd Frans Capellen vrij gespeeld, waarna zijn inzet bij de 1e paal hoog in de touwen vloog (1-0). Vervolgens was er geen houden meer aan.
In de 57e minuut gaf Frans Capellen een fraaie assist op Marcel Linthorst, die bekwaam afrondde (2-0). Twee minuten later scoorde Wessle Buning na een fraaie assist van Leon Schoemaker 3-0.

Strafschop Zuidwolde - Frans Capellen niet te belopen
Via een overtreding op Koen Romme lag in de 61e minuut de bal op de stip. Marcel Linthorst gaf doelman Gerben Springer vanaf 11 meter geen kans (4-0). Zuidwolde liet de teugels enigszins vieren, waardoor C.E.C. iets beter in de wedstrijd kwam. In de 68e minuut leek men via Tim Nikken te scoren, doch doelman Jelmer Timmer kon de bal knap uit de bovenhoek tikken. Amper 1 minuut later knalde Wessel Buning op de paal. Het bleek uitstel van executie te zijn. Vooral over de rechterkant was Frans Capellen niet meer te belopen voor de verdedigers van C.E.C.. keer op keer liep hij de C.E.C.-defensie er uit. In de 71e minuut volgde op zo'n actie een prima assist van Frans Capellen op Marcel Linthorst, die bekwaam afrondde (5-0).

Kopgoal Robin Steenbergen
Robin Steenbergen was inmiddels in het veld gekomen voor Peter Nijboer. Binnen een kwartier na zijn komst kopte hij de bal - na andermaal een assist van Frans Capellen - de 6-0 tegen de touwen. Het slotakkoord was uiteindelijk voor Frans Capellen zelf. Na een assist van Marcel Linthorst scoorde hij in de 86e minuut de 7-0 voor Zuidwolde. Op de overwinning van ZUIDWOLDE viel niets af te dingen.

Opstelling ZUIDWOLDE
Jelmer Timmer, Mathijs Steenbergen, Tiemen Wegman, Leon Schoemaker, Steven Berghuis Mesfin Been), Stefan Liezen, Koen Romme, Marcel Linthorst, Frans Capellen, Wessel Buning, Peter Nijboer (Robin Steenbergen)

Man v.d wedstrijd: Stefan Liezen