Geschreven op 03 februari 2019 door Bert Brontsema

Zuidwolde 1 - Dedemsvaart 1= 2-5 (1-3)

Geflatteerd verlies Zuidwolde

Bij rust keek Zuidwolde - na een flitsende start - aan tegen een geflatteerde, onnodige en ogenschijnlijk onoverkomelijke 1-3 achterstand. Een peptalk in de rust zorgde kennelijk voor nieuwe energie voor de Zuidwoldiger-ploeg. Man of the match bij Zuidwolde - Sven Cazemier - bracht de spanning in de 52e minuut volledig terug in dit duel (2-3). Kort daarop knalde Steven Berghuis bijna de 3-3 tegen de touwen. De bal stuitte via onderkant van de lat weer het veld in. Zuidwolde kreeg voldoende kansen op goals, maar wist het net niet meer te vinden. Door de achterstand bleef Zuidwolde jagen op de gelijkmaker en gaf daarbij de nodige ruimtes achter haar verdediging weg. In de slotfase counterde Dedemsvaart - met twee goals - naar een geflatteerde 2-5 overwinning.

Kickstart Zuidwolde

Al in de 2e minuut van de wedstrijd werd een goal van Dedemsvaart afgekeurd, vanwege buitenspel. Vervolgens dicteerde Zuidwolde de wedstrijd en kregen Mathijs Steenbergen en Stef Raben grote kansen op de openingstreffer. Beide kansen werden net niet benut. Het wachten was echter wel op een treffer voor Zuidwolde. Die viel dan ook in de 12e minuut. Via een doorloopkopbal van Stef Raben brak Sven Cazemier over de linkerflank door en zijn vervolginzet was doelman Daan Zwinselman te machtig (1-0).

Dedemsvaart neem initiatief over

Vervolgens nam Dedemsvaart het initiatief over en combineerde steeds makkelijker door de linies van Zuidwolde. Raemon Knol leek in de 29e minuut raak te schieten, doch zijn inzet ging rakelings naast. Kort daarop was het wel raak. De rappe flankspeler Mick Kuilder gaf doelman Sjors van der Weide het nakijken (1-1).

Slordigheden Zuidwolde afgestraft

Zuidwolde was na de gelijkmaker even volledig van slag en van deze verslapping profiteerde Dedemsvaart optimaal. Eerst scoorde Danny Kuiper in de 35e minuut op aangeven van Mick Kuilder de 1-2 tegen de touwen. Vier minuten later lag de ook de 1-3 tegen de touwen waarbij Zuidwolde-speler Mark van de Beld de bal van richting veranderde, zodat doelman Sjors van der Weide volstrekt kansloos was.

Herboren Zuidwolde

Een ongewijzigd Zuidwolde stroopte na de thee de mouwen op en zette Dedemsvaart fors onder druk. Al in de 52e minuut rondde Sven Cazemier een sublieme aanval via een combinatie met Steven Berghuis vakkundig af.  Koelbloedig gaf hij doelman Daan Zwinselman andermaal het nakijken (2-3). Kort daarop scoorde Steven Berghuis bijna de 3-3. Zijn inzet stuitte via onderkant lat terug in het veld. Zuidwolde kreeg vervolgens meerdere kansen op de gelijkmaker, maar wist helaas niet meer te scoren.

Dedemsvaart countert tweemaal messcherp

Zuidwolde bleef jagen op de gelijkmaker. De strijdlust van de equipe van coaches Bas Bijen en Gerald Kreuze was voorbeeldig, maar werd helaas niet beloond. In de slotfase counterde Dedemsvaart tweemaal via Dylan van Bree naar de eindstand van 2-5. Een geflatteerde nederlaag voor Zuidwolde.

Opstelling Zuidwolde

Sjors v.d. Weide, Mark v.d. Beld, Bas Hempen, Cedric Jansen, Martijn Spijkerman, Bastin Steenbergen (Chiel Dekker), Stefan Liezen, Mathijs Steenbergen, Stef Raben, Steven Berghuis, Sven Cazemier (Joris de Roo).

Man v.d. wedstrijd: Sven Cazemier