Geschreven op 12 maart 2017 door Bert Brontsema

Zuidwolde 1 - DIO Oosterwolde 1 = 4-0 (1-0)

Klinkende Teamoverwinning Zuidwolde

Bepalend moment in dit duel was de 16e minuut. Koen Romme werd in kansrijke positie correct geblokt door Jari Wieldraaijer. In de vervolgsituatie vonden tussen beide spelers schermutselingen plaats, waarbij de dicht bij de situatie staande scheidsrechter Alkema een gele kaart trok voor Koen Romme en een directe rode kaart (wegens natrappen) voor Dio Oosterwolde-speler Jari Wieldraaijer. Kort daarop scoorde Zuidwolde - via een juweel - van Stef Raben de 1-0 voor Zuidwolde. Even dreigde de wedstrijd wederzijds te escaleren, maar gelukkig keerde kort nadien de rust in het veld weer terug. In ondertal kwam Dio Oosterwolde er niet meer aan te pas. Uiteindelijk behaalde Zuidwolde dan ook een dik verdiende 4-0 teamoverwinning.

Prachtige goal Stef Raben

De eerste kleine kans in de wedstrijd was voor Dio Oosterwolde. De inzet van één der voorwaartsen van Dio Oosterwolde kon door de defensie van Zuidwolde bijtijds geblokt worden. Vervolgens was Zuidwolde de bovenliggende partij en kreeg al vroeg in de wedstrijd enkele goede scoringsmogelijkheden. Zoals hierboven reeds gememoreerd was de 16e minuut van de wedstrijd bepalend voor dit duel. Kort na de veldverwijzing van Jari Wieldraaijer gaf Steven Berghuis een prima assist op Stef Raben. Diens balaanname was even oogstrelend als doeltreffend. Doelman Tim de Wit was op slag kansloos (1-0). In het vervolg van de 1e helft kreeg Zuidwolde de beste kansen. Dio Oosterwolde kreeg sporadisch een kans, met daarbij in de 29e minuut een goede mogelijkheid voor spits Martijn Wieldraaijer. Zij inzet belandde in het zijnet. Ruststand 1-0.

Strafschop Koen Romme

De 2e helft was amper begonnen of de wedstrijd was beslist. In de 47e minuut soleerde Koen Romme vanaf de flanken fraai het strafschopgebied in. Zijn pass in het strafschopgebied werd onreglementair met de handen geblokt door een verdediger van Dio Oosterwolde. Koelbloedig knalde Koen Romme vanaf 11 meter raak (2-0). In de 51e minuut lag de 3-0 van Frans Capellen in de touwen. Na een prima aanval via Robin Steenbergen en Steven Berghuis werd Frans Capellen in stelling gebracht. Doelman De Wit was andermaal kansloos. Dio Oosterwolde geloofde het vanaf dat moment wel. Kort daarop had Zuidwolde twee grote mogelijkheden om de 4-0 en 5-0 te scoren. De precisie om te scoren ontbrak echter.

Sterke invalbeurt good-old Sjaak Pronk

In de 70e minuut kwamen Sjaak Pronk en Jerry Dekker in het veld voor de moegestreden Stef Raben en Robin Steenbergen. Per direct drukte Sjaak Pronk zijn stempel op de wedstrijd, want hij lanceerde met een prachtige pass Frans Capellen. Diens voorzet op maat werd vervolgens ternauwernood door Leon Schoemaker overgeschoten. Van de 78e tot en met de 82e minuut kreeg Zuidwolde 3 grote kansen (Frans Capellen, Sjaak Pronk en Jerry Dekker). Deze mogelijkheden leverden geen treffer op, waarbij opgemerkt moet worden dat de kopgoal van Jerry Dekker wegens offside werd afgekeurd.

Slotakkoord voor Koen Romme

Gelet op het aantal grote kansen kon een 4e goal gewoonweg niet uitblijven. Die kwam er dan ook in de 86e minuut. Op andermaal een assist van Steven Berghuis bepaalde Koen Romme de eindstand op 4-0. Een prima en prachtige teamoverwinning voor Zuidwolde.

Opstelling Zuidwolde

Jelmer Timmer, Mark van de Beld, Stefan Liezen, Mathijs Steenbergen, Steven Berghuis, Leon Schoemaker, Bastin Steenbergen, Koen Romme, Stef Raben (Sjaak Pronk), Frans Capellen, Robin Steenbergen (Jerry Dekker).

Man v.d. wedstrijd: Team Zuidwolde