Geschreven op 31 augustus 2016 door Bert Brontsema

Zuidwolde 1 - DOS'63 1 = 12-0 (4-0)

Dubbele cijfers op Woltingeslag

In een wedstrijd "om des keizers baard" won Zuidwolde deze laatste bekerwedstrijd met maar liefst 12-0 van DOS '63 uit Drogteropslagen. In de aanvangsfase van deze wedstrijd zag het er niet naar uit, dat er een dergelijke grote uitslag uit zou rollen. Zeker in het begin van de wedstrijd kreeg ook DOS'63 mogelijkheden om te scoren. Na de openingstreffer in de 16e minuut van de wedstrijd van Koert Bouman was de wedstrijd feitelijk gespeeld. Bij rust leidde ZUIDWOLDE met 4-0. Kort na rust scoorde ZUIDWOLDE 4x achter elkaar. De laatste treffer van dit duel (de 12-0) werd uit een strafschop gescoord door doelman Jarno Bruins Slot.

Openingstreffer Koert Bouman

In de 3e minuut schoot Mathijs Steenbergen na een vlotte combinatie op de paal. Kort daarop kreeg ook DOS'63 2 mogelijkheden om te scoren. De openingstreffer ontstond uit een vlotte combinatie op de linkerflank, waarbij uiteindelijk Koert Bouman doelman Nico Both in de 16e minuut in de korte hoek kansloos liet (1-0).

Treffers Stef Raben en Marcel Linthorst

Zuidwolde kreeg vervolgens goede mogelijkheden via Mathijs Steenbergen en Stefan Liezen. De inzet van Stefan Liezen teisterde de paal buiten het bereik van doelman Nico Both. In de 31e minuut was het vervolgens wel raak. Via de rechterkant pegelde Stef Raben in de verre hoek raak (2-0). Nog voor rust scoorde Marcel Linthorst de 3-0 en de 4-0. De 3-0 kwam in de 35e minuut tot stand via een combinatie met Ruben Kroezen. De 4-0 viel kort voor rustvanuit een strafschop.

Goals vallen als rijpe appelen

Kort na rust volgde een waar bombardement op de goal van DOS'63-goalie Nico Both. Binnen een tijdsbestek van 10 minuten stond de 8-0 op het scorebord. De 5-0 viel in de 49e minuut via een pegel van Stefan Liezen. Amper 1 minuut later stond Ruben Kroezen aan het eind van een fraaie aanval en scoorde beheerst 6-0. In de 54e minuut scoorde Stef Raben via een zgn. oprolgoal de 7-0. Vervolgens scoorde Marcel Linthorst in de 59e minuut met een strakke inzet de 8-0.

Toch nog Robin Steenbergen

Invaller Robin Steenbergen had al enkele kansen gehad, maar leek niet te scoren deze avond. Uiteindelijk was het in de 67e minuut "een toch nog klutsgoal" van Robin Steenbergen (9-0). In de 72e minuut scoorde Stef Raben beheerst de 10-0. Na een goede teruglegactie van Stef Raben scoorde Robin Steenbergen in de 85e minuut zijn 2e goal van deze avond (11-0). Het slotakkoord was in de 88e minuut voor doelman Jarno Bruins Slot. Hij verzilverde met een strakke inzet een strafschop, zodat uiteindelijk de 12-0 op het scorebord kwam te staan.

Opstelling Zuidwolde

Jarno Bruins Slot, Leon Schoemaker, Mathijs Steenbergen, Jerry Dekker, Steven Berghuis, Stefan Liezen, Stef Raben, Marcel Linthorst, Ruben Kroezen (Jarmo de Jonge), Peter Nijboer (Robin Steenbergen), Koert Bouman (Alex van der Sterre).