Geschreven op 26 augustus 2019 door Bert Brontsema

Zuidwolde 1 - Drenthina 1 = 2-3 (0-1)

Boeiend en nuttig oefenduel

Voor het eerst in dit prille voetbalseizoen presenteerde de hoofdmacht van Zuidwolde zich op sportpark Woltingeslag voor haar eigen thuispubliek. Tegenstander was afgelopen zaterdag DRENTHINA (uitkomende in de 2e klasse J zaterdag). Het uit Emmen afkomstige Drenthina acteert al een jaar of 10 op 1e of 2e klasse-niveau. Een mooie graadmeter derhalve voor de equipe van coaches Harry Warmelink en Gerald Kreuze.

Gelijkopgaande 1e helft

In de aanvangsfase van dit duel kreeg Zuidwolde aanvankelijk de beste kansen, doch wist niet te scoren. Na een kwartier kwam Drenthina beter in het duel, hetgeen in de 19e minuut resulteerde in een treffer van Joël Zweerink (0-1). Beide teams kregen in de 1e helft nog kansen op een treffer, maar gerust werd met een 0-1 stand.

Sterke start 2e helft Drenthina

Direct na de thee wilde Drenthina de wedstrijd op het slot gooien en dit leek ook te lukken. In de 49e minuut scoorde de 17-jarige Lars van Manen op randje buitenspel de 0-2 tegen de touwen. Zuidwolde herpakte zich echter goed en wist de wedstrijd weer in haar voordeel te kantelen. Rond de 60e minuut scoorde Frans Capellen op aangeven van Tom Buijtendorp met een prachtige goal (1-2). De wedstrijd golfde op en neer en beide teams kregen kansen op een treffer. Vooralsnog werd er niet gescoord.

Levendige slotfase

Rond de 70e minuut leek de beslissing te vallen in het voordeel van Drenthina toen Ruben Kemperink de 1-3 aantekende. Zuidwolde toonde echter andermaal veerkracht door opnieuw terug te komen in de wedstrijd. Na een fraaie individuele actie van Nico Schulting schoot Tom Buijtendorp in de 80e minuut de 2-3 uiterst bekwaam achter de doelman van Drenthina. Zuidwolde trachtte er nog een gelijkspel uit te halen, maar dit lukte niet meer. Onder goede leiding van scheidsrechter Jan Hoorn konden beide teams terugkijken op een geslaagde oefenwedstrijd.

Selectie Zuidwolde

Sjors van der Weide, Mitchell Krikken, Mathijs Steenbergen, Cedric Jansen, Martijn Spijkerman, Mark van de Beld, Bastin Steenbergen, Stefan Liezen, Bas Hempen, Frans Capellen, Sven Cazemier, Dani van de Water, Joris de Roo, Tom Buijtendorp, Bart Noordhuis, Nico Schulting.

NB helaas is er geen foto van de wedstrijd, geplaatste foto is van een training.

De eerstvolgende wedstrijd is het bekerduel dinsdag 3 september a.s. thuis tegen 2e klasser Dalen, aanvang 20.00 uur.