Geschreven op 05 oktober 2014 door Bert Brontsema

Zuidwolde 1 - DVC '59 1 = 1-2 (1-1)

DVC ’59 countert slim naar de overwinning
Diverse kansen kreeg Zuidwolde, maar de roodzwarten gaven in doeltreffendheid bepaald niet thuis. Wat dat betreft waren de Nieuw-Dordrechters veel effectiever. Met name hun spits Damian Vos was met enige regelmaat een plaag voor de Zuidwoldiger-defensie. Het was dan ook niet verwonderlijk, dat juist deze spits tweemaal doeltreffend het net wist te vinden. Wel moet opgemerkt worden, dat de 2e en beslissende goal ten onrechte tot stand kwam. De assistent-scheidsrechter gaf ten onrechte een ingooi aan DVC ´59, alwaar de bal bepaald niet over de zijlijn was geweest.

Uit de ingooi werd vervolgens een scherpe voorzet voor de goal van doelman Jelle Verburg gegeven, waarna de kopbal van Damian Vos achter doelman Verburg belandde. Zuidwolde trachtte nog wel de bakens te verzetten, doch veel venijn zat er niet meer in. Een zure nederlaag derhalve voor Zuidwolde. Eindstand 1-2.

Vrije schietkans Leon Schoemaker
Vanaf de aftrap ging Zuidwolde nadrukkelijk op jacht naar de openingstreffer. In de 5e minuut van de wedstrijd brak Frans Capellen over de rechterflank door, waarna hij de bal prima teruglegde op de vrijstaande Leon Schoemaker. Diens inzet ging echter rakelings naast het doel van de uitstekende doelman Bert Tubben. Kort daarop kreeg Zuidwolde in de 7e minuut via een combinatie tussen Frans Capellen en Mathijs Steenbergen opnieuw een kans om te scoren. Ook deze mogelijkheid leidde niet tot een treffer.
In de 9e minuut was aan de andere kant Jelle Verburg goed bij de les door een hard schot van Gert Mink met de vuisten te pareren.

Damian Vos scoort via binnenkant paal - gelijkmaker Frans Capellen
De harde inzet van Gert Mink was kennelijk een voorbode voor een treffer van DVC´59. In de 17e minuut scoorde Damian Vos na een goede loopactie via de binnenkant paal (0-1). Een domper van jewelste voor Zuidwolde. Toch bleef de equipe van Geert Oosterloo niet bij de pakken neerzitten. Al in de 24e minuut wist Zuidwolde de gelijkmaker scoren. Andermaal brak Frans Capellen over de rechterflank door, waarna zijn schot met links via eveneens binnenkant paal – buiten bereik van doelman Tubben – doel trof (1-1).
In de vervolgfase van de 1e helft kregen beide ploegen nog kansen op een treffer, maar gescoord werd er niet. Ruststand 1-1.

Opnieuw sterke start Zuidwolde – slimme goal DVC´59
Zuidwolde begon ook in de 2e helft bijzonder sterk en kreeg direct al een prima kans via leon Schoemaker. Diens harde inzet kon doelman Tubben ternauwernood tot corner verwerken.
Kort daarop pegelde rechtervleugelverdediger Robin van Goor snoeihard op de vuisten van doelman Tubben. Ook een inzet van Gerald Kreuze werd door de steeds beter wordende DVC-keeper Tubben prima gepareerd. Nadat een kopbal van Frans Capellen (voorzet Gerald Kreuze) andermaal prima gestopt werd door doelman Tubben counterde DVC ´59 in de 72e minuut richting het doel van Zuidwolde. De bal leek vervolgens via een Zuidwolde-speler over de zijlijn te gaan, doch dit was bepaald niet het geval.
De dienstdoende assistent-scheidsrechter van DVC´59 gaf echter ten onrechte een ingooi ten gunste van DVC ´59. Uit deze ingooi volgde vervolgens een voorzet, die door Damian Vos achter doelman Verburg werd gekopt (1-2).

Alles of niets offensief baat Zuidwolde niet
In het laatste kwartier trachtte coach Geert Oosterloo met de nodige wissels de wedstrijd nog te doen keren. Jarmo de Jonge, Koert Bouman en Peter Nijboer kwamen in het veld voor respectievelijk Leon Schoemaker, Robin van Goor en Mathijs Steenbergen. Met opportunistisch veldspel werden vele hoge ballen voor de goal van DVC´59 gebracht, maar deze waren allen een simpele prooi voor doelman Bert Tubben. Eindstand derhalve:1-2.

Opstelling ZUIDWOLDE: Jelle Verburg, Robin van Goor(Koert Bouman), Martijn van Meurs, Tiemen Wegman , Steven Berghuis, Mathijs Steenbergen(Peter Nijboer),Leon Schoemaker(Jarmo de Jonge), Gerald Kreuze, Mathijs Capellen, Wessel Buning, Frans Capellen,

Man van de wedstrijd: Frans Capellen.