Geschreven op 04 november 2018 door Bert Brontsema

Zuidwolde 1 - FC Assen 1 = 2-2 (2-1)

Enerverende remise op Woltingeslag

Na 17 minuten stond Zuidwolde op een comfortabele 2-0 voorsprong. Het wachten was op de verdiende 3-0, maar deze kwam niet en zou ook deze middag niet meer komen. In plaats van 3-0 scoorde FC Assen-spits Dzenan Sarkinovic kort voor rust - op een dodelijk moment - met het hoofd de 2-1. Toen kort na rust Allessandro Hut namens FC Assen ook nog eens de 2-2 scoorde leek Zuidwolde op weg naar een nederlaag. De ploeg van Bas Bijen toonde veerkracht en liet zich niet kisten. Bewonderenswaardig toonde Zuidwolde veerkracht, waarbij in de eindfase van dit enerverende duel de wedstrijd alle kanten op kon. Tom Buijtendorp had in die fase de 3-2 op de schoen, maar stuitte op een sterk keepende FC Assen-doelman Renzo Hoving.

Flitsende start Zuidwolde

Zuidwolde begon sterk aan het duel en met name Frans Capellen kreeg direct al 2 grote kansen, die echter niet verzilverd werden. In de 8e minuut was het echter wel raak. Na een doorbraak over de rechterflank en een prima assist van Frans Capellen scoorde Stef Raben de openingsgoal (1-0).

Stiftgoal Steven Berghuis

In de 17e minuut leek FC Assen via Cüneyt Demircioglu de gelijkmaker te scoren, maar doelman Sjors van der Weide stond op zijn post. Na zijn sterke ingreep werd direct Bas Hempen aan het werk gesteld, waarna diens vervolgpass in één vloeiende beweging door Steven Berghuis met een prachtige stift in een treffer omgezet werd (2-0).

Sven Cazemier mist net- onverwachte tegentreffer Sarkinovic

Zuidwolde bleef de betere partij en kreeg met name via de weer sterk spelende Sven Cazemier kansen op een 3e goal. Zijn getoucheerde inzet in de 30e minuut belandde net aan de verkeerde kant van de paal. Kort daarop lag in de 35e minuut plotseling de 2-1 tegen de touwen. Over de rechterflank konden de Assenaren een scherpte voorzet afleveren, waarna de gevaarlijke en ervaren FC Assen-spits Dzenan Sarkinovic doelman Sjors van der Weide met een uitstekende kopbal in de luren legde. Kort na deze treffer viel Frans Capellen uit. Rond de 40e minuut kreeg hij een applauswissel. Het was zijn (voorlopig) laatste wedstrijd, want hij gaat komende week on tour voor een lange wereldreis. Ruststand 2-1.

FC Assen begint sterk aan de 2e helft

Kort na rust scoorde FC Assen op een belangrijk moment de 2-2 via een doorloopgoal van Alessandro Hut. De wedstrijd was daarmee volledig gekanteld en kon ook in de resterende 40 minuten alle kanten. Over en weer volgende er kansen. FC Assen rook bloed en leek ook in de 63e minuut te scoren, doch deze treffer werd geannuleerd vanwege buitenspel.

Kansen Bastin Steenbergen en Tom Buijtendorp

Bijtijds herpakte Zuidwolde zich en leek in de slotfase alsnog de zege te pakken. Na een mooie combinatie met Stef Raben schoot Bastin Steenbergen rakelings over. In de 81e minuut leek de 3-2 te vallen toen Steven Berghuis na een uitbraak over de linkerflank Tom Buijtendorp prima in stelling bracht. Tom Buijtendorp deed alles goed, maar dat deed ook FC Assen-doelman Renzo Hoving. Met een prima redding voorkwam hij een 3e Zuidwoldiger-treffer. Eindstand: 2-2.

Opstelling Zuidwolde

Sjors v.d. Weide, Mark v.d. Beld, Martijn Spijkerman, Cedric Jansen, Bas Hempen, Bastin Steenbergen, Sven Cazemier, Stef Raben, Mathijs Steenbergen, Frans Capellen (Tom Buijtendorp), Steven Berghuis.

Man v.d. wedstrijd: Team Zuidwolde.