Geschreven op 03 december 2017 door Bert Brontsema

Zuidwolde 1 - Germanicus 1 = 1-3 (1-1)

Zuidwolde strijdend ten onder

Zuidwolde kwam vroeg in de wedstrijd op een 1-0 voorsprong via "man of the match bij Zuidwolde" Joris de Roo. Kort daarop werd een 2e Zuidwoldiger-goal van Frans Capellen ten onrechte wegens offside afgekeurd. Zuidwolde had daarmee vroeg in de wedstrijd op fluweel kunnen zitten. Germanicus kwam vervolgens sterk terug via Fabian Greve, die nog voor rust de gelijkmaker aantekende (1-1). Deze stand bleef in de 2e helft lang gehandhaafd. De ploeg die zou scoren zou ook de winnaar worden. In de 73e minuut viel feitelijk de beslissing in deze wedstrijd toen andermaal Fabian Greve in een klutssituatie de voor Germanicus bevrijdende 2e treffer wist te scoren. In het laatste kwartier ging Zuidwolde - met de nodige risico's - va banque spelen. De eerdergenoemde Joris de Roo had zich onsterfelijk kunnen maken door in de 80e minuut raak te koppen. Goed voor zijn man komend ging zijn kopbal rakelings over de goal. De beste kans was echter in de 85e minuut voor de hardwerkende Martijn Spijkerman. Zijn kopbal had een beter lot verdiend, doch doelman Beugelink kon deze inzet prima pareren. In de slotseconde sloeg Germanicus nogmaals toe via een treffer van Stan Ypenburg. Overall was de overwinning van het iets makkelijker spelende Germanicus verdiend. Eindstand 1-3.

Flitsende start Zuidwolde - treffer Joris de Roo

A-junior Joris de Roo stond voor het eerst in de basis van de hoofdmacht van Zuidwolde. Al in de 3e minuut stond Joris de Roo op precies de goede plek om prima aanval - via Jerry Dekker en Frans Capellen - doeltreffend af te ronden (1-0). Kort daarop scoorde Frans Capellen - bij verkeerd staan van de Germanicus-defensie - de 2e Zuidwoldiger treffer. Deze treffer werd ten onrechte afgekeurd vanwege vermeend buitenspel. Het makkelijker spelende Germanicus bleef daardoor in de wedstrijd en kreeg mogelijkheden via o.a. Marco Verhoef.

Gelijkmaker Fabian Greve

Nadat Stef Raben een mogelijkheid voor Zuidwolde in de 21e minuut onbenut liet was het in de 24e minuut aan de andere kant wel raak. Voormalig Raptim-speler Fabian Greve scoorde in de 24e minuut via binnenkant paal in de verre hoek raak (1-1). In de resterende tijd in de 1e helft kregen beide teams nog mogelijkheden maar scoorden niet. Frans Capellen kreeg daarbij in de 39e minuut wel de beste kans, maar maakte net de verkeerde keuze. Gerust werd met een 1-1 stand.

2e helft met veel beleving

Andermaal leek Joris de Roo al vroeg in de 2e helft te scoren. Zijn voorzet/schot in de 48e minuut kon door doelman Vincent Beugelink met heel moeite nog net tot corner verwerkt worden. Aan de andere kant kregen Marco Verhoef en Fabian Greve mogelijkheden om te scoren. Het spel golfde van de ene goal naar de andere goal. De conditie van de spelers werd dan ook behoorlijk op de proef gesteld. Bij beide ploegen werden in de laatste fase van de wedstrijd ook de nodige wissels toegepast.

Klutsgoal Fabian Greve beslist de wedstrijd

In de 73e minuut volgde er een klutssituatie in het 16 metergebied van Zuidwolde. Uiteindelijk plofte de bal voor de voeten van Fabian Greve, die net het beslissende zetje kon geven en de 1-2 aantekende. Voor Zuidwolde een behoorlijke domper.

Rick van Egten en Sven Cazemier zorgen voor nieuw elan

Coach Bas Bijen bracht met Rick van Egten en Sven Cazemier nieuw elan en vuur in de ploeg van Zuidwolde. In de jacht op de gelijkmaker kregen Joris de Roo en Martijn Spijkerman goede mogelijkheden om met het hoofd te scoren. Doelman Beugelink stond echter steeds op de goede plaats. In de slotseconde wist Stan Ypenburg de 1-3 eindstand om het scorebord te brengen. Afgetrapt werd er niet meer.

Opstelling Zuidwolde: Jelmer Timmer, Martijn Spijkerman, Mark v.d. Beld, Jerry Dekker, Steven Berghuis, Stef Raben, Stefan Liezen, Leon Schoemaker (Sven Cazemier), Robin Steenbergen (Rick van Egten), Joris de Roo, Frans Capellen.

Man v.d. wedstrijd bij Zuidwolde: Joris de Roo

Afbeeldingen bij dit bericht