Geschreven op 04 april 2016 door Ronald Kok

Zuidwolde 1 - HODO 1 = 1-2 (0-0)

Duur verlies voor Zuidwolde
De wedstrijd begon met een minuut stilte i.v.m. overlijden van oud speler van Zuidwolde TERRY VAN DE BELT, tevens speelde Zuidwolde met een zwarte rouwband.
Zuidwolde begon sterk aan deze wedstrijd. De eerst 20 minuten had HODO niets in te brengen. In de 3de minuut had Zuidwolde al een grote kans d.m.v. een goede voorzet van Bastin Steenbergen waar Jarmo de Jonge net niet bij kan komen. Zuidwolde drukte sterk door, dit kwam tot uiting, door een kans in de 7de minuut. Hier gaf Frans Capellen een goede voorzet op Marcel Linthorst. Marcel kon geen goede richting aan deze bal geven. Tot aan de 20ste minuut kreeg Zuidwolde menig kans welke niet tot doelpunt gebracht kon worden.

Na de 20ste minuut kreeg HODO meer vat op het spel van Zuidwolde en begon uit hun schulp te kruipen. Het komende kwartier ging het spel over en weer waarbij beide teams kleine kansen creëerde. In de 43e minuut kreeg Zuidwolde nog een goede kans, maar ook deze kon men ook niet tot doelpunt kronen. De ruststand bleef, zoals de wedstrijd begon, 0-0.

In de 2de helft kwam Zuidwolde goed uit de startblokken met 2 kansen van Frans Capellen. Ook deze schoten leiden niet tot een opening goal. Langzamerhand nam HODO het heft in handen, welke tot meer balbezit leidde., teven creëerde ze een aantal goede kansen.

In de 60e minuut brak Frans Capellen aan de rechterkant door, waar hij een voorzet gaf welke verkeerd beoordeeld werd door keeper Marcel Pol. Deze liet de bal los, waardoor Marcel Linthorst de 1-0 kon binnen tikken. Lang kon Zuidwolde niet genieten van de voorsprong, want een minuut later ging de verdediging van Zuidwolde in de fout, waardoor Jesse de Haas met zijn knie de tegentreffer kon maken. Dit betekende de 1-1. Zuidwolde ging hierna op jacht naar de winnende treffer, maar doelman Marcel Pol maakte zijn foutje meer dan goed met enkele fraaie reddingen. Net toen iedereen zich al had neergelegd bij een 1-1 eindstand was het Ruben de Haas die slecht uitverdedigen van de Zuidwolde defensie afstrafte. Zijn voorzet werd door Kevin Vos keurig ingekopt. In de resterende tijd lukte het Zuidwolde niet meer om gevaarlijk te worden.

Opstelling Zuidwolde

Jarno Bruins Slot, Mathijs Steenbergen, Tiemen Wegman (Ruben Kroezen) , Steven Berghuis, Stefan Liezen, Koen Romme, Peter Nijboer, Jarmo de Jonge , Bastin Steenbergen (Robin Steenbergen), Frans Capellen, Marcel Linthorst.

Man v.d. wedstrijd: Frans Capellen