Geschreven op 03 september 2017 door Bert Brontsema

Zuidwolde 1 - Noordscheschut 1 = 2-3 (0-1)

Zuidwolde onderuit tegen efficiënt Noordscheschut

Een goed spelend Zuidwolde was gedurende grote delen van deze bekerwedstrijd de bovenliggende partij en had zeker één punt verdiend. De meeste kansen waren voor Zuidwolde, maar Noordscheschut was echter de meest effectieve ploeg en had in Arend Schonewille - met 3 treffers - een echte scherpschutter. Bij Zuidwolde was Stef Raben met 2 treffers een prima pinchhitter. Echter na 90 minuten trok Noordscheschut met 2-3 aan het langste eind. De beste winnaar was echter het publiek, dat 90 minuten met veel plezier en onder prima weersomstandigheden kon terugkijken op een boeiende wedstrijd.

Sterke start Zuidwolde

Zuidwolde ging voortvarend van start en trachtte 1e klasser Noordscheschut met gedurfd spel af te troeven. Frans Capellen was in de beginfase van deze wedstrijd al dichtbij een treffer, maar had het geluk net niet aan zijn zijde. In de 12e minuut leek Zuidwolde na een prima steekpass van Mathijs Steenbergen op Frans Capellen op voorsprong te komen. Het werd echter een "net-niet-situatie". Na een Zuidwoldiger-storm van 20 minuten kwam Noordscheschut vervolgens beter in de wedstrijd. Nadat Zuidwolde-doelman Jelmer Timmer al eens een prima interceptie had, was het in de 25e minuut plotseling raak. Na balverlies van Zuidwolde counterde Noordscheschut snel naar de goal van Jelmer Timmer. Spits Arend Schonewille schoot vervolgens prima raak 0-1. Feitelijk stond op dat moment de wedstrijd volledig op zijn kop. Daarna ontstond een levendige wedstrijd met over en weer kansen. In de slotfase van de 1e helft leek Zuidwolde langszij te komen, maar Frans Capellen had het geluk net niet aan zijde. Ruststand 0-1

Snelle 2e goal Noordscheschut

Bij aanvang van de 2e helft kwamen bij Zuidwolde Jerry Dekker en Robin Steenbergen in het veld voor Martijn Spijkerman en Jarmo de Jonge. Kort na het begin van de 2e helft leed Zuidwolde opnieuw balverlies, waarna Arend Schonewille deze fout namens Noordscheschut in de 47e minuut koelbloedig afstrafte (0-2). Een domper van jewelste voor Zuidwolde.

Strijdvaardig Zuidwolde toont karakter

Zuidwolde wist deze domper prima te kantelen en bleef strijden voor een beter resultaat, Die inzet werd in de 52e minuut dan ook terecht beloond. Na een prima vooractie van Stefan Liezen werd door een verdediger van Noordscheschut hands gemaakt in het strafschopgebied. Stef Raben benutte dit buitenkansje en bracht daarmee Zuidwolde terecht weer terug in de wedstrijd (1-2). Over en weer volgden prima kansen. Noordscheschut kreeg via Aron Boer een goede mogelijkheid om de wedstrijd op slot te gooien en aan de andere zijde had Bas Hempen de 2-2 op de slof.

Treffer Arend Schonewille lijkt beslissend

In de 73e minuut leek de wedstrijd gespeeld. Na een goede loopactie stond Arend Schonewille plotseling in "pole-position" en faalde niet. Hij tekende de 1-3 aan. Menigeen dacht dat de wedstrijd gespeeld was, maar het Zuidwolde-team van coaches Bas Bijen en Gerald Kreuze knokte zich geweldig terug in de wedstrijd. In de 83e minuut scoorde Stef Raben op aangeven van Frans Capellen de 2-3. In de slotfase kon de wedstrijd nog alle kanten op, maar gescoord werd er niet meer. Eindstand - na een boeiende wedstrijd - 2-3.

Opstelling Zuidwolde

Jelmer Timmer, Leon Schoemaker, Mathijs Steenbergen, Stefan Liezen, Steven Berghuis, Martijn Spijkerman (Jerry Dekker), Bas Hempen (Cedric Jansen), Stef Raben, Frans Capellen, Jarmo de Jonge (Robin Steenbergen)

Man van de wedstrijd: Stef Raben