Geschreven op 17 augustus 2016 door Bert Brontsema

Zuidwolde 1 - O.V.C. '21 = 4-2 (1-2)

Knap herstel Zuidwolde

Dinsdag 16-08-2016 speelde ZUIDWOLDE zijn 2e oefenwedstrijd.Tegenstander O.V.C. '21 (zondagvereniging uit Ommen) is vanuit historisch perspectief een oude bekende van Zuidwolde. In de jaren '80 en '90 speelden beide verenigingen laatstelijk in competitieverband nog tegen elkaar. Gisteravond won ZUIDWOLDE het duel uiteindelijk terecht met 4-2, na een vroege 0-2 achterstand.

Balverlies en countergoals

In de aanvangsfase van dit duel kreeg Zuidwolde prima kansen om te scoren, met o.a. een schot binnenkant paal van Stef Raben. In de 13e minuut strafte O.V.C. '21 balverlies bij Zuidwolde genadeloos af. De rechterspits van O.V.C. '21 liet doelman Alex van der Sterre volstrekt kansloos (0-1). De 2e Ommergoal viel in de 22e minuut. Opnieuw werd balverlies geleden, waarna de verdediging van Zuidwolde uitgespeeld werd (0-2).Zuidwolde "recht zijn rug"

Kort voor rust kwam Zuidwolde weer terug in de wedstrijd. Na een pass van Koert Bouman  scoorde Marcel Linthorst de aansluitingstreffer (1-2). Kort daarna kwam Zuidwolde nog een keer goed weg na een schot op de paal van de Ommenaren. Aan deze situatie ging opnieuw balverlies van Zuidwolde vooraf. Gerust werd met een stand van 1-2.

Initiatief van Zuidwolde wordt beloond

In de 2e helft werden aan Zuidwolde-kant de nodige wissels toegepast. Dit kwam het veldspel duidelijk ten goede. Al vroeg in de 2e helft kwam Zuidwolde langszij, dankzij een schuiver in de verre hoek van Marcel Linthorst (2-2). In de 62e minuut kwam Zuidwolde verdiend op voorsprong. Een hard en zuiver schot van Koen Romme werd strak in de kruising geschoten (3-2).

Stef Raben scoort fraaie treffer

Zuidwolde bleef in het verloop van de 2e helft duidelijk de bovenliggende ploeg en kreeg diverse mogelijkheden om de score verder op te voeren. Uiteindelijk was het Stef Raben, die in de 81e minuut met een prachtige strakke lob de doelman van O.V.C. '21 het nakijken gaf. Eindstand 4-2. Zaterdag a.s. de bekerkraker in Zuidwolde, tussen Z.Z.V.V. en v.v. ZUIDWOLDE. Aanvang 18.00 uur op sportpark Woltingeslag.

Opstelling/Selectie Zuidwolde

Alex v.d. Sterre, Stefan Liezen, Jerry Dekker, Leon Schoemaker, Koert Bouman, Koen Romme, Bastin Steenbergen,Peter Nijboer, Mesfin Been, Stef Raben, Marcel Linthorst, Steven Berghuis, Ruben Kroezen, Robin Steenbergen, Mathijs Steenbergen.