Geschreven op 15 oktober 2017 door Bert Brontsema

Zuidwolde 1 - Raptim 1 = 1-0 (0-0)

Stefan Liezen matchwinner

Met name door een sterke 2e helft mocht Zuidwolde zich uiteindelijk de terechte winnaar noemen van deze "zgn.6-puntenwedstrijd". In de eerste helft was het aan beide zijden hoofdzakelijk "voorzichtigheid troef". Pas in de laatste fase van de 1e helft ontbrandde de wedstrijd en kreeg Robin Steenbergen ten faveure van Zuidwolde goede mogelijkheden om te scoren. Echter de beste mogelijkheid om te scoren was in de 44e minuut voor Raptim. Een prima voorzet vanaf de rechterflank werd uitstekend ingekopt door Robin de Leeuw. Menigeen telde al een goal voor Raptim, maar men had "buiten de waard"- in dit geval slotwachter Jelmer Timmer- gerekend. Met een fantastische redding ranselde hij deze bal uit de bovenhoek. Een cruciale redding. In de 2e helft nam Zuidwolde steeds meer het initiatief en beloonde zich in de 61e minuut met een schuiver van Stefan Liezen (nog licht getoucheerd) in de verre hoek (0-1). Dit werd uiteindelijk ook de eindstand.

Wedstrijd komt moeilijk op gang

Beide teams begonnen afwachtend aan deze wedstrijd. De kansen op een treffer waren in die fase van de wedstrijd op de vingers van één hand te tellen. De sterk spelende rechtervleugelverdediger Martijn Spijkerman had in die beginfase een goede interceptie en leidde toen een gevaarlijke counter van Zuidwolde in. Frans Capellen kon echter net niet de juiste voortzetting geven. Na een drinkpauze in de 23e minuut kwam de "vlam steeds beter in deze wedstrijd". Frans Capellen had zomaar kunnen scoren, maar wist helaas het net niet te vinden. Nadat ook Robin Steenbergen en andermaal Frans Capellen net niet wisten te scoren, leek Raptim in de slotminuut van de 1e helft op voorsprong te komen. De gave kopbal van Robin de Leeuw werd echter door doelman Jelmer Timmer fabuleus uit de bovenhoek geranseld. Rust 0-0.

Zuidwolde gaat voor de driepunter

Vanaf de aftrap in de 2e helft nam Zuidwolde steeds meer het initiatief en kreeg al in de 46e minuut twee mogelijkheden via Bastin Steenbergen en Frans Capellen. In de 50e minuut werd vervolgens Bas Hempen via een combinatie met Steven Berghuis en Frans Capellen prima in stelling gebracht. Gescoord werd er echter niet. Vervolgens ging ook nog een kopbal van Robin Steenbergen net naast. In de 57e minuut leek de mee naar voren gekomen Martijn Spijkerman te scoren, maar zijn kopbal kon door doelman Bunskoek gekeerd worden.

Bevrijdende treffer Stefan Liezen

De aanhoudende druk van Zuidwolde moest wel een treffer opleveren. Die kwam er ook in de 61e minuut. Vanuit een corner viel de bal voor de voeten van Stefan Liezen. Diens zuivere schuiver plofte licht getoucheerd buiten bereik van doelman Sander Bunskoek in de verre hoek (1-0). Kort daarop hadden Bas Hempen en Frans Capellen Zuidwolde al definitief in veilige haven kunnen schieten, maar het geluk was niet aan de zijde van Zuidwolde. Zuidwolde moest achterin dan ook steeds goed bij de les zijn om Raptim-kansen te neutraliseren. Zo had Martijn Spijkerman in die fase een belangrijke defensieve tackle.

Kansen voor wissels

In de slotfase vonden over en weer wissels plaats. Deze wissels kregen nog uitstekende kansen om te scoren. De koud in het veld gebrachte Robert Mulder kreeg namens Raptim in de 78e minuut een grote mogelijkheid om te scoren. Zuidwolde kwam toen goed weg. Aan de andere kreeg ook de bij Zuidwolde ingebrachte Joris de Roo nog een goede mogelijkheid om te scoren. Ondanks over en weer kansen werd er niet meer gescoord. Al met al een verdiende 1-0 overwinning voor Zuidwolde.

Opstelling Zuidwolde: Jelmer Timmer, Martijn Spijkerman, Mathijs Steenbergen, Jerry Dekker, Steven Berghuis, Leon Schoemaker, Stefan Liezen, Bastin Steenbergen, Frans Capellen (Dani v.d. Water), Bas Hempen en Robin Steenbergen (Joris de Roo).

Man v.d. wedstrijd bij Zuidwolde: Martijn Spijkerman

Afbeeldingen bij dit bericht