Geschreven op 13 maart 2016 door Bert Brontsema

Zuidwolde 1 - Raptim 1 = 2-3 (1-2)

RAPTIM gelukkige winnaar
Met een machtige uithaal scoorde de voor eigen succes gaande en getergde invallerspits Fabian Greve in de slotfase van dit fraaie duel de winnende goal voor RAPTIM (2-3). In blessuretijd kreeg ZUIDWOLDE nog grote mogelijkheden om alsnog langszij te komen. Marcel Linthorst en Peter Nijboer misten in zeer kansrijke positie. ZUIDWOLDE verloor dan wel maar had minimaal recht op een gelijkspel. Op belangrijke details was de ploeg van winnend-coach Henk Veenhof net wat geraffineerder dan ZUIDWOLDE.

Op cruciale momenten strafte men balverlies bij ZUIDWOLDE vakkundig af. Ook in het op juiste situaties vakkundig tijdrekken door te gaan liggen bij vermeende overtredingen was RAPTIM net wat goochemer dan ZUIDWOLDE. Uiteindelijk won dan ook een goochemer RAPTIM met 2-3.

Doelmannen hebben engeltje op paal en lat
Zuidwolde begon zeer sterk aan dit duel en leek al in de 2e minuut op voorsprong te komen.
Koen Romme werd goed vrijgespeeld en verraste een kansloze doelman Bunskoek. Deze had echter geluk dat de bal via de paal weer het veld in stuitte. De vervolgvoorzet werd eveneens door de Zuidwoldiger-voorwaartsen in kansrijke posities gemist. Na het eerste kwartier kwam RAPTIM beter in de wedstrijd. In de 20e minuut belandde een vrije trap van Raptim-speler Lars Meppelink onverwacht boven de verraste doelman Jarno Bruins Slot. Beide doelman hadden derhalve een engeltje op de paal en lat zitten.

Openingsgoal Robin de Leeuw
Het schot op de lat was kennelijk een voorbode voor een treffer van RAPTIM. Die kwam er dan ook. Balverlies van Koen Romme vormde de inleiding tot die treffer. In de 25e minuut counterde Raptim daardoor razendsnel via de rechtervleugel richting het doel van Zuidwolde. De voorzet op maat werd knap binnengeschoten door Robin de Leeuw (0-1)

Fraaie gelijkmaker Koert Bouman
Zuidwolde ging bepaald niet bij de pakken neerzitten en kwam al in de 34e minuut langszij. Over de linkerflank brak Frans Capellen door, waarna zijn voorzet fantastisch binnen werd geknikkerd door Koert Bouman (1-1). Pal voor rust ging RAPTIM via een goed uitgespeelde combinatie met een 1-2 voorsprong (treffer Niels Assen) de rust in.

Sterke 2e helft Zuidwolde - Raptim komt miraculeus goed weg
Raptim begon zeer goed aan de 2e helft en vanaf de aftrap leek men te scoren. Doelman Jarno Bruins Slot bracht toen uitstekend redding. Vervolgens was ZUIDWOLDE heer en meester. Het was wachten op de gelijkmaker. In de 69e minuut leek die ook te vallen. Vanuit een corner tastte doelman Bunskoek lelijk mis en kreeg Zuidwolde tot 4x toe opgelegde scimmage-kansen om te scoren. Naar de mening van velen was de bal in één van die klutssituaties wel degelijk over de lijn geweest. De goed staande scheidsrechter constateerde echter geen goal.

Gelijkmaker Robin Steenbergen
Desondanks kwam de gelijkmaker er toch. In de 79e minuut bekroonde invaller Robin Steenbergen zijn spel met een fraaie kopbal na een voorzet van Frans Capellen (2-2).
Kort daarop viel in de 82e minuut echter de winnende goal aan de andere kant van het veld. Andermaal lag hier onnodig balverlies bij Zuidwolde daaraan ten grondslag. Fabian Greve bekroonde zich met een zondagschot tot matchwinnaar. Eindstand 2-3.

Opstelling Zuidwolde
Jarno Bruins Slot, Mathijs Steenbergen, Tiemen Wegman (Ruben Kroezen), Steven Berghuis, Stefan Liezen, Koen Romme, Peter Nijboer, Jarmo de Jonge (Jerry Dekker), Koert Bouman (Robin Steenbergen), Frans Capellen, Marcel Linthorst

Man v.d. wedstrijd: Team Zuidwolde