Geschreven op 01 maart 2015 door Bert Brontsema

Zuidwolde 1 - Raptim 1 = 3-0 (0-0)

De "streep" van Berghuis
Een evenwichtige partij tussen ZUIDWOLDE en RAPTIM werd in de 60e minuut plotsklaps beslist door een geweldige "streep" vanaf minimaal 35 meter door "man off the match" Steven Berghuis. De ervaren doelman van RAPTIM Sander Bunskoek ging in deze situatie bepaald niet vrijuit en had zeer waarschijnlijk een voorzet nabij de 2e paal verwacht. Nu streepte Steven Berghuis onberispelijk de 2-0 genadeloos tegen de touwen. Ondanks deze misvatting van doelman Bubskoek viel aan de schoonheid en de belangrijkheid van deze treffer niets af te dingen.

Bam… 2-0. Wedstrijd beslist. Met de 3-0 van diezelfde Steven Berghuis in de 70e minuut bekroonde hij zichzelf als "Mister Blowing in the wind". Door de kracht van de wind zeilde deze bal voor menigeen onverwacht tegen de touwen. In de vervolgfase kreeg ZUIDWOLDE meerdere kansen om de score nog verder op te voeren. Door verslapping aan Zuidwoldiger-kant kreeg ook RAPTIM de nodige kansen. RAPTIM had echter deze middag nog wel één jaar kunnen voetballen, maar ze zouden nooit een treffer scoren. Zo´n wedstrijd was het.

1e helft :Over en weer kansen
Zuidwolde begon voortvarend aan dit duel en kreeg al in de 4e minuut een grote kans via topschutter Frans Capellen. Zijn inzet ging echter rakelings langs het RAPTIM-doel. Vervolgens nam RAPTIM het heft steeds meer in haden en kreeg inde 8e en 11e minuut grote kansen om op voorsprong te komen. Zo trof een inzet van Lars Meppelink net geen doel voor de Coevordenaren. De beste kans in die fase van de wedstrijd was echter voor Zuidwoldiger Peter Nijboer. Diens vrije kopbal ging in de 13e minuut onbegrijpelijk naast. Over en weer ontstonden er kansen, doch gescoord werd er niet

Fabuleuze redding doelman Jelmer Timmer
Kort voor rust kreeg RAPTIM een grote mogelijkheid om te scoren. Een ieder telde in de 44e minuut al een treffer voor RAPTIM. Behalve Zuidwolde-doelman Jelmer Timmer. Nog lang zal er over nagepraat worden hoe het toch mogelijk was dat doelman Timmmer deze bal katachtig uit zijn doel ranselde. Hij zorgde voor een belangrijke basis voor de uiteindelijk voor Zuidwolde zeer belangrijke 3-punter. De ruststand werd zo bereikt met de "Frits van Turenhout-stand" van 0-0.

Frans Capellen zet Zuidwolde op het juiste spoor
De 2e helft was amper begonnen of de 1-0 lag al tegen de touwen. Hieraan ging in de 49e minuut een verdedigingsfout van RAPTIM vooraf. Een foutieve terugspeelbal werd door spits Frans Capellen op juiste waarde ingeschat. Hij onderschepte de bal en omspeelde vervolgens de kansloze doelman Sander Bunskoek. In de verre hoek trof Frans Capellen vervolgens onberispelijk raak (1-0). RAPTIM ging vervolgens op zoek naar de gelijkmaker en kreeg daartoe ook kansen. Kort na de 1-0 moest laatste man Mathijs Steenbergen aan de noodrem trekken. Met een gele kaart kwamen hij en ZUIDWOLDE goed weg.

De "streep" van Steven Berghuis
Nadat eerst Frans Capellen een goede inzet in de 58e minuut net over de RAPTIM-goal zag vliegen werd in de 60e minuut de wedstrijd ineens beslist door Steven Berghuis. Zuidwolde kreeg in de 60e minuut op circa 35 meter van de goal een vrije trap te nemen. Daar waar doelman Bunskoek waarschijnlijk een voorzet bij de 2e paal verwachtte streepte Steven Berghuis onbedaarlijk hard en zuiver de bal nabij de 1e paal hard en hoog in de touwen. Een 16-karaatstreffer van Berghuis besliste daarmee het duel. (2-0).

"Blowing in the wind-goal" Steven Berghuis
Een geknakt RAPTIM moest vervolgens in de 70e minuut opnieuw een treffer van Steven Berghuis accepteren. Vanaf de rechterflank schoot Berghuis de bal richting de 2e paal. Door de wind geholpen werd doelman Bunskoek andermaal verslagen. Eindstand 3-0.

Opstelling Zuidwolde
Jelmer Timmer, Leon Schoemaker (Robin Steenbergen), Mathijs Steenbergen, Tiemen Wegman, Steven berghuis, Martijn van Meurs, Gerald Kreuze, Koert Bouwman (Mathoijs Capellen), Frans Capellen (Wessel Buning), Peter Nijboer, Bastin Steenbergen

Man van de wedstrijd: Steven Berghuis