Geschreven op 05 februari 2017 door Bert Brontsema

Zuidwolde 1 - S.V. Epe 1 = 0-1(0-1)

Epenaren lucky-winnaar

Eerder dit seizoen verloor ZUIDWOLDE het duel tegen koploper Epe kansloos met 7-1. Op de thuisbasis had Zuidwolde dit keer meer verdiend dan het nipte 0-1 verlies. Kansen kreeg Zuidwolde - met name in de 2e helft - genoeg, maar het geluk was niet op de hand van de roodzwarten. Zo stuiterde in de slotfase een vrije trap van Frans Capellen - buiten bereik van Epe-doelman Bas van Schoonhoven - via onderkant lat weer het veld in. Verder werd deze boeiende en sportieve wedstrijd onnodig ontsierd door het geven van maar liefst 8 gele kaarten (waaronder een achteraf onterechte rode kaart voor Epe-speler Lars Timmer).

De wedstrijd was bepaald "geen kaartenwedstrijd". Ondanks het nipte verlies kon Zuidwolde met opgeheven hoofd het veld verlaten. De equipe van coach Jarrisch Keizer had minimaal een gelijkspel verdiend.

Furieuze start EPE

De Epenaren wilden de wedstrijd snel beslissen en kregen in de eerste paar minuten 2 grote mogelijkheden via Sven Hoogenboezem en Gerrit Calkhoven. In die fase van de wedstrijd kwam Zuidwolde een paar maal goed weg. Na een kwartier kwam Zuidwolde beter in het spel en kreeg het direct goede mogelijkheden via o.a. Steven Berghuis en Frans Capellen. De inzet van Frans Capellen in de 18e minuut kon doelman Bas van Schoonhoven met moeite met de voet tot corner verwerken.

Fraaie treffer Lars Timmer

Kort na de kans van Frans Capellen lag de bal er in de 20e minuut plotseling aan de andere kant van het veld "in het mandje". En wat voor een goal!!! Lars Timmer werd op circa 20 meter voor de goal vrijgespeeld, waarna zijn ziedend harde schot strak in de bovenhoek verdween. Een echte zondagsschot. Doelman Jelmer Timmer was volstrekt kansloos (0-1). In de vervolgfase van de 1e helft gebeurde er verder weinig. Desondanks kreeg Frans Capellen kort voor rust (44e minuut) een uitgelezen kans om op een cruciaal moment de gelijkmaker te scoren. Zijn inzet ging echter net naast. Rust 0-1.

Stormloop Zuidwolde - Martijn Spijkerman sterke troef

In de 2e helft speelde Zuidwolde "va banque" en kreeg diverse kansen op een treffer. Tot 2x toe brak Frans Capellen vroeg in de 2e helft over de rechterflank door, maar zijn voortzetting miste precisie.De beste mogelijkheid kreeg Leon Schoemaker in de 56e minuut. In vrije positie ging zijn inzet net voorlangs de goal. Zuidwolde bleef vervolgens maar beuken op de vesting van Epe-doelman van Schoonhoven. Met name rechtsachter Martijn Spijkerman ontpopte zich steeds maar als een gedreven aangever. Hij bracht meermaals Frans Capellen in uitstekende stelling.

Geluk is niet aan de zijde van Zuidwolde

Er was maar één ploeg, die aanviel en dat was Zuidwolde. Kansen kwamen er genoeg via Frans Capellen, Steven Berghuis en een vrije trap van Stefan Liezen. Doelman van Schoonhoven stond echter steeds goed op zijn post. Echter ook doelman van Schoonhoven was in de 85e minuut geklopt bij een vrije trap van Frans Capellen. Via de onderkant lat stuiterde de bal weer het veld in. Het bleef uiteindelijk 0-1 voor Epe.

opstelling zuidwolde:

Jelmer Timmer, Martijn Spijkerman, Stefan Liezen, Mathijs Steenbergen, Steven Berghuis, Leon Schoemaker (Cedric Jansen), Bastin Steenbergen, Stef Raben,  Frans Capellen, Robin Steenbergen, Wessel Buning (Koen Romme).

Man v.d. wedstrijd: Martijn Spijkerman