Geschreven op 28 februari 2016 door Bert Brontsema

Zuidwolde 1 - Sleen 1 = 3-1 (1-1)

Zuidwolde zegeviert opnieuw
Zuidwolde is het kalenderjaar 2016 nog ongeslagen. Na winst op DVC '59, Stadskanaal werd dit keer SLEEN aan de zegekar verbonden. Gemakkelijk ging het echter niet. Zuidwolde had een achterstand nodig om vooral strijdvaardig wakker te worden. Derek Slot was verantwoordelijk voor de vroege treffer van SLEEN. Beste man aan de kant van ZUIDWOLDE - Marcel Linthorst - bracht Zuidwolde nog voor rust langszij. In een betere 2e helft kwam ZUIDWOLDE flitsend uit de startblokken. Na amper 30 seconden scoorde Marcel Linthorst op aangeven van Steven Berghuis de belangrijke 2-1. Ook bij de 3e Zuidwoldiger treffer was Marcel Linthorst weer uiterst belangrijk. Uit een prima pass en een uitstekende vooractie legde Marcel Linthorst de bal prima klaar voor de voeten van Frans Capellen. Strak en hoog vloog de bal tegen de touwen. Eindstand 3-1 voor Zuidwolde.

Weinig verheffende 1e helft
Het baltempo lag in de 1e helft te laag bij Zuidwolde. Sleen kon daardoor gemakkelijk onder de druk van Zuidwolde uitkomen. Sleen deelde plaagstootjes uit via de snelle Ranil Briek. In de 13e minuut was het dan ook raak. Zuidwolde gaf te gemakkelijk aan de zijlijn een vrije trap weg. De vrije trap van Ranil Briek werd vervolgens knap binnen gekopt door Derek Slot (0-1). Een onverwachte tegenvaller voor Zuidwolde.

Gelijkmaker Marcel Linthorst
Lange tijd gebeurde er vervolgens niets. Pas in de slotfase van de 1e helft kon Zuidwolde voor het eerst voor enig gevaar zorgen. In de 37e minuut lag een prima pass van Tiemen Wegman aan de basis van de gelijkmaker. Zijn perfecte pass bereikte de in de diepte gestuurde Frans Capellen, wiens uitstekende voorzet knap tegen de touwen werd gewerkt door Marcel Linthorst (1-1). Dit was ook de ruststand.

Flitsend uit de startblokken
Vanaf de aftrap in de 2e helft lag de bal direct al achter Sleen-doelman Kristian Ludwig. Na een goede 1-2-combinatie tussen Koert Bouman en Steven Berghuis brak laatstgenoemde over de linkerflank door. Zijn voorzet op maat werd vakkundig door Marcel Linthorst doeltreffend afgerond (2-1). Pal daarop kreeg Sleen een dot van een kans op de gelijkmaker. Lucky Zuidwolde kwam toen goed weg.

Treffer Frans Capellen
In de 68e minuut viel uiteindelijk de beslissing in dit duel. Na een goede vooractie van Marcel Linthorst volgde een prima pass van Stefan Liezen op diezelfde Marcel Linthorst. Onzelfzuchtig legde Marcel Linthorst vervolgens de bal panklaar voor de voeten van de goed inkomende Frans Capellen. Diens inzet vloog strak en hoog in de touwen achter de kansloze doelman Kristian Ludwig.

Doelman Jarno Bruins Slot houdt Zuidwolde goed bij de les
Ondanks dat Zuidwolde nog wel kansen kreeg lieten de roodzwarten de wedstrijd toch weer enigszins ontglippen. Sleen rook toen bloed en het was vooral te danken aan goed keeperswerk van doelman Jarno Bruins Slot, dat Sleen niet meer dichterbij kwam. Eindstand 3-1.

Opstelling Zuidwolde
Jarno Bruins Slot, Mathijs Steenbergen, Tiemen Wegman, Steven Berghuis, Koen Romme, (Wessel Buning),Peter Nijboer, Jarmo de Jonge (Ruben Kroezen), Koert Bouman, Robin Steenbergen (Stefan Liezen), Frans Capellen, Marcel Linthorst

Man v.d. wedstrijd: Marcel Linthorst.