Geschreven op 21 februari 2016 door Bert Brontsema

Zuidwolde 1 - Stadskanaal 1 = 2-1 (0-0)

Invallers bezorgen Zuidwolde de winst

Zuidwolde deed deze zondag goede zaken door het duel tegen de nummer 2 in de competitie - Stadskanaal - met 2-1 te winnen. Na een 0-0 ruststand kwam Stadskanaal in de 64e minuut op een 0-1 voorsprong door een treffer van Sten Vos. Lang kon Stadskanaal niet genieten van deze voorsprong. Invallers kantelden vervolgens de wedstrijd in het voordeel van Zuidwolde. In de 70e minuut zorgde Marcel  Linthorst voor de gelijkmaker (1-1). In een spannende slotfase kopte Koen Romme vlak voor het sluiten van de markt de 2-1 tegen de touwen. Door deze zege heeft Zuidwolde de aansluiting met de top van 3D behouden.

Gelijkopgaande 1e helft

Beide ploegen starten behoedzaam aan deze wedstrijd. Zuidwolde kreeg in de 1e helft wel de meeste kansen, maar moest alert zijn op de counters van Stadskanaal. Zo was doelman Jarno Bruins Slot goed bij de les door een inzet van Stadskaal uit een corner te pareren. Aan de andere kant kreeg Wessel Buning in de 20e minuut een goede mogelijkheid, doch zijn inzet ging net naast. Over en weer volgden nog kansen, doch gerust werd met een 0-0-stand.

Stadskanaal op voorsprong - treffer Sten Vos

In de 2e helft nam Marcel Linthorst de plaats in van Wessel Buning. Later in de 2e helft kwam Koen Romme nog in het veld voor Robin Steenbergen. Beide invallers zouden nog een belangrijke inbreng hebben voor het team van coach Jarrisch Keizer.

Zuidwolde trachtte in de 2e helft de wedstrijd vroegtijdig open te breken en kreeg prima mogelijkheden om de score te openen. In de 52e minuut leek ZUIDWOLDE dan ook op voorsprong te komen. Een voorzet van Jarmo de Jonge werd knap ingekopt door Robin Steenbergen, maar de Stadskanaal-doelman zorgde voor een prima redding. Vanuit het niets wist Stadskanaal vervolgens in de 64e minuut op voorsprong te komen door een goal van Sten Vos (0-1). Een domper van jewelste voor Zuidwolde.

Gelijkmaker Marcel Linthorst/ winnende treffer Koen Romme

Zuidwolde bleef bepaald niet bij de pakken neerzitten. Na een prima pass van Peter Nijboer zorgde Marcel Linthorst 6 minuten later voor de verdiende gelijkmaker. Zuidwolde ging vervolgens nadrukkelijk op jacht naar de overwinning en kreeg daartoe o.a. een mogelijkheid via Steven Berghuis. De wedstrijd leek vervolgens op een gelijkspel uit te draaien, totdat Zuidwolde in de 89e minuut een corner kreeg. De hoekschop van Frans Capellen werd vervolgens knap door invaller Koen Romme tegen de touwen gekopt. Eindstand 2-1 voor ZUIDWOLDE.

Opstelling Zuidwolde

Jarno Bruins Slot, Steven Berghuis, Stefan Liezen, Mathijs Steenbergen, Tiemen Wegman, Koert Bouman, Robin Steenbergen (Koen Romme), Peter Nijboer, Jarmo de Jonge, Wessel Buning (Marcel Linthorst), Frans Capellen.

Man van de wedstrijd: Mathijs Steenbergen