Geschreven op 30 april 2017 door Bert Brontsema

Zuidwolde 1 - Steenwijker Boys 1 = 4-3 (2-2)

Zuidwolde komt met de schrik vrij
Met een vroege voorsprong en 2 dotten van kansen in de eerste 5 minuten leek er geen vuiltje aan de lucht voor Zuidwolde. Een gemakzuchtig Zuidwolde liet zich vervolgens in slaap sussen en daarvan profiteerde Steenwijker Boys twee keer kort achter elkaar (1-1 en 1-2). Koen Romme zorgde er met een strak schot voor dat Zuidwolde toch nog met een gelijke stand (2-2) kon rusten. Wie mocht denken dat Zuidwolde in de 2e helft beter bij de les was kwam bedrogen uit. Frank Knevelbaard zorgde voor de 2-3. Het was maar goed dat Zuidwolde snel daarna via Frans Capellen weer op gelijke hoogte kwam (3-3), anders had Zuidwolde weleens met een kater van het veld kunnen komen. Uiteindelijk werd Bas Hempen in een klutssituatie matchwinner (4-3), maar in de slotfase kwam Zuidwolde nog een paar maal goed weg.

Omsingelingsgoal Frans Capellen

In de eerste 5 minuten kreeg Zuidwolde 3 grote mogelijkheden. Nadat kopballen van Stef Raben en Bas Hempen net geen doel troffen, scoorde Frans Capellen in de 4e minuut via een zgn. "omsingelingsgoal". De defensie van Steenwijker Boys werd op dat moment vakkundig uitgespeeld (1-0). Deze vroege treffer bracht echter geen rust in de ploeg van coaches Jarrisch Keizer en Gerald Kreuze. In de 6e minuut leek Steenwijker Boys via een snelle uitbraak de gelijkmaker te scoren. De inzet van Jesper Welling kon door doelman Jelmer Timmer met een uiterste krachtsinspanning gepareerd worden, waarna vervolgens Mathijs Steenbergen de bal tijdig wegtrapt, voordat Jeroen Braad kon scoren.

Gelijkmaker hangt in de lucht

Nadat Frans Capellen (buitenkant paal) en Bastin Steenbergen grote kansen hadden gemist scoorde Steenwijker Boys kort achter elkaar 2 keer uit een standaardsituatie. In de 30e minuut werd een te gemakkelijk weggegeven vrije trap in één keer door Jarno Muis achter de verraste doelman Jelmer Timmer geplaatst (1-1). Kort daarop kreeg Steenwijker Boys in de 34e minuut een corner, welke uiteindelijk door Jesper Huisman werd binnengekopt (1-2). Amper twee minuten later scoorde Koen Romme met een prachtig schot voor de gelijkmaker (2-2). Dit was uiteindelijk ook de ruststand

Doelman Timmer groggy

Frans Capellen leek vanaf de aftrap in de 2e helft Zuidwolde op voorsprong te schieten. Zijn inzet belandde in het zijnet. In de 50e minuut leek Jesper Huisman Steenwijker Boys op voorsprong te brengen, maar zijn kopbal ging net naast. Kort daarop kwamen Zuidwolde-doelman Jelmer Timmer en Steenwijker Boys-aanvaller Janco v.d. Voort met elkaar in botsing, waarbij met name doelman Jelmer Timmer een langdurige blessurehandeling moest ondergaan.

Countergoal Steenwijker Boys

Kort na deze langdurige blessurebehandeling belandde een prima inzet van Koen Romme op de onderkant lat. Vanuit de daaropvolgende counter werd de verkeerd opgestelde Zuidwolde-defensie volledig verrast. Uiteindelijk scoorde Frank Knevelbaard in de 62e minuut de 2-3. Het leek gedaan voor Zuidwolde, maar wie anders dan Frans Capellen zorgde ervoor dat Zuidwolde bijtijds weer uit het graf opstond. Met een wurmgoal van Frans Capellen stond in de 64e minuut andermaal een gelijke stand op het scorebord.

Bas Hempen uiteindelijk matchwinner

Kort na de 3-3 lag in de 68e minuut ook de 4-3 tegen de touwen. Vanuit een corner gaf uiteindelijk Bas Hempen het laatste zetje. In een hectische slotfase kon het duel nog alle kanten op. Na 97 minuten kon Zuidwolde uiteindelijk opgelucht ademhalen. Eindstand 4-3

Opstelling zuidwolde

Jelmer Timmer, Jerry Dekker, Mathijs Steenbergen, Mark van de Beld, Steven Berghuis, Leon Schoemaker (Robin Steenbergen), Bastin Steenbergen, Koen Romme, Stef Raben, Frans Capellen, Bas Hempen.

Man v.d. wedstrijd: geen