Geschreven op 20 januari 2015 door Bert Brontsema

Zuidwolde 1 - SVV '04 1= 4-1 (2-0)

Regelmatige oefenzege Zuidwolde
Ter voorbereiding op de 2e seizoenshelft speelde ZUIDWOLDE afgelopen zondag een oefenwedstrijd tegen 2e klasser SVV’04 1. Zuidwolde speelde een overtuigende en gedreven partij en won deze oefenmatch – bij een ruststand van 2-0 - verdiend met 4-1 van de Schoonebekers.

Balverlies wordt Zuidwolde bijna noodlottig
Zuinig spelen is soms een best belangrijke factor om zeker niet op achterstand te komen.. Het overkwam Zuidwolde bijna in de aanvangsfase van de wedstrijd. Nadat Gerald Kreuze en Bastin Steenbergen kleine kansen niet wisten te verzilveren leed in de 12e minuut verdediger Steven Berghuis balverlies, waarna de Schoonebekers een opgelegde kans kregen.

Gelukkig ging de inzet van SVV’04 net naast de goal van doelman Jelmer Timmer. In de 21e minuut overkwam laatste man Mathijs Steenbergen bijna hetzelfde als zijn mede-compaan Steven Berghuis. Ook hij leed balverlies, waarna SVV’04 een vrije doortocht kreeg richting het doel van ZUIDWOLDE. Doelman Jelmer Timmer pareerde echter vakkundig deze inzet.

Zuidwolde wakker geschrokken
Bijtijds herpakte Zuidwolde zich en kreeg vervolgens de nodige kansen. Eerst ging een kopbal van Ouren Nikkels net naast en ook Peter Nijboer miste in de 34e minuut – op aangeven van Frans Capellen – een grote mogelijkheid. Kort daarop was het echter wel raak. In de 35e minuut scoorde Peter Nijboer op aangeven van Frans Capellen beheerst de 1-0 binnen. Nog voor rust wist Zuidwolde de voorsprong te vergroten. In de 42e minuut scoorde Frans Capellen de 2-0. Deze treffer volgde na een prima acceleratie van Gerald Kreuze, waarna Peter Nijboer Frans Capellen prima in stelling bracht. Ruststand 2-0.

Treffers van Frans Capellen en Wessel Buning
Ook in de 2e helft was Zuidwolde de bovenliggende partij en creëerde regelmatig de nodige kansen. Uiteindelijk scoorde Frans Capellen in de 70e minuut de 3-0. De assist werd gegeven door Wessel Buning. Vervolgens verslapte Zuidwolde enigszins, waarna SVV´04 in de 73e minuut de eretreffer kon aantekenen. In de 83e minuut scoorde vervolgens Wessel Buning de 4-1. De assist kwam van Frans Capellen. Eindstand 4-1.

Selectie Zuidwolde
Jelmer Timmer, Mathijs Steenbergen, Martijn van Meurs,Tiemen Wegman, Ouren Nikkels, Bastin Steenbergen, Mathijs Capellen, Leon Schoemaker, Peter Nijboer, Frans Capellen,
Gerald Kreuze, Wessel Buning, Robin Steenbergen.