Geschreven op 06 april 2015 door Bert Brontsema

Zuidwolde 1 - Titan 1 = 3-0 (0-0)

Zuidwolde overtuigt
Vanuit historisch perspectief bezien was TITAN altijd een lastige tegenstander voor Zuidwolde. Op 2e paasdag 2015 liet ZUIDWOLDE er geen gras overgroeien dat Zuidwolde deze zondag de terechte winnaar werd in het duel tussen de nr. 2 (TITAN) en de nr. 3 (ZUIDWOLDE) in de 3e klasse D. “90-Minutes” dicteerde Zuidwolde het spel en was het een wonder dat ZUIDWOLDE bij rust al niet met 2-0 voorstond.

Nu bleef het langs spannend en was het zowel verrassend als even logisch dat juist de 2 belangrijkste spelers van ZUIDWOLDE, t.w. Bastin Steenbergen en Steven Berghuis de roodzwarten van coach Geert Oosterloo in de 64e en 67e minuut de 1-0 en de 2-0 op het scorebord brachten. TITAN kwam er deze zondag niet aan te pas en kwam er uiteindelijk met 3-0 nog genadig af. Jarmo de Jonge knalde in de 76e minuut de eindstand van 3-0 op het scorebord. Belangrijk bij ZUIDWOLDE was vooral de gunfactor naar ieder teamlid. Beste man van het veld was bij ZUIDWOLDE dan ook: het team ZUIDWOLDE.

Zuidwolde dicteert het spel
Vanaf minuut 1 dicteerde ZUIDWOLDE het spel en dwong TITAN tot verdedigend spel.
Met name spits Frans Capellen kreeg in de eerste 10 minuten twee opgelegde kansen om te scoren. Eerst ging zijn inzet in de 6e minuut krap voorlangs het doel van TITAN en in de 10e minuut ging een inzet van Frans Capellen andermaal net naast. Inde 16e minuut kon doelman Mark Braams van TITAN een inzet van Frans Capellen nog net tot corner verwerken. TITAN werd in de eerste helft alleen gevaarlijk door een kopbal van Wil Koops.

Zuidwolde rolt Titan in de 2e helft op
In de 2e helft tapte TITAN uit een ander vaatje en ging op jacht naar een treffer. Ogenschijnlijk leek die ook te gaan vallen, doch uiteindelijk kon TITAN het allemaal niet meer belopen en was het ook geen toeval meer dat Zuidwolde kort achter elkaar 2 treffers scoorde. In de 64e minuut kopte Bastin Steenbergen de 1-0 tegen de touwen. Nadat Jarmo mde Jonge in de 66e minuut bijna de 2-0 scoorde was het 1 minuut later alsnog raak. Steven Berghuis bekroonde in de 67e minuut zijn rush met een fraaie 2-0 in de verre hoek.

TITAN knock out
De Nieuw-Weerdingers trachten nog wel de bakens te verzetten en kreeg door nonchalant spel bij Zuidwolde ook wel enige kansen, maar doelman Jelmer Timmer verdedigde zijn territorium als een tijger en zorgde er voor – samen met zijn ijzersterke verdediging – dat TITAN niet dichterbij kon komen.

Contergoal Jarmo de Jonge
Doordat TITAN aandrong ontstond er voor Zuidwolde veel ruimte achter de verdediging van TITAN. Als gevolg daarvan counterde Zuidwolde in de 76e minu8ut razendsnel richting TITAN-goal, waarbij Jarmo de Jonge voor het slotakkoord zorgde door de 3-0 aan te tekenen. In de slotfase kwam de overwinning van Zuidwolde niet meer in gevaar. Terecht boekte Zuidwolde een puike overwinning.

Opstelling Zuidwolde
Jelmer Timmer, Leon Schoemaker, Mathijs Steenbergen, Tiemen Wegman, Steven Berghuis, Martijn van Meurs, Gerald Kreuze (Anne Klein), Mathijs Capellen, Bastin Steenbergen , Frans Capellen , Jarmo de Jonge ( Robin Steenbergen).

Man van de wedstrijd: Steven Berghuis