Geschreven op 19 april 2015 door Bert Brontsema

Zuidwolde 1 - TWEDO 1 = 3-2 (3-0)

Zuidwolde maakt het onnodig spannend
Bij rust stond Zuidwolde klip en klaar met 3-0 voor. Geen speld tussen te krijgen. In de 2e helft kreeg Zuidwolde zeker tien 100% kansen om de score ver op te voeren. Minimaal had Zuidwolde aan het eind van de wedstrijd met 7-0 of 8-0 deze wedstrijd moeten afmaken. In de 89e minuut stond het nog steeds 3-0. Door verslapping van concentratie bij ZUIDWOLDE wist TWEDO in de slotminuut en in blessuretijd de wedstrijd – die al lang geen wedstrijd meer was – nog spannend te houden.

Door de resultaten van de overige elftallen kroop ZUIDWOLDE nadrukkelijk richting de 2e plaats in deze competitie. TITAN de huidige nr. 2 heeft nog 1 wedstrijdpunt meer dan ZUIDWOLDE.

Zuidwolde bepaalt de wedstrijd
Vanaf de 1e minuut van de wedstrijd bepaalde Zuidwolde deze wedstrijd. Al in de 2e minuut kreeg Koert Bouman een grote mogelijkheid om te scoren. Het bleek echter uitstel van executie te zijn. In de 5e minuut van dit treffen snelde Frans Capellen over de flank door de defensie van TWEDO. Zijn assist op maat werd vervolgens doeltreffend door Wessel Buning tegen de touwen gekopt (1-0). Een flitsende start waar TWEDO nagenoeg de gehele wedstrijd het antwoord op schuldig moest blijven. Kort na de openingstreffer kregen Koert Bouman en Frans Capellen opgelegde kansen om de scoren op te voeren. Helaas ontbrak het hun aan finale scherpte.

Frans Capellen scoort uit een strafschop
In de 14e minuut kwam ZUIDWOLDE uit een strafschop op 2-0. Koert Bouman werd binnen de beruchte lijnen onderuit gehaald, waarna Frans Capellen genadeloos vanaf de strafschopstip toesloeg. Vervolgens verslapte Zuidwolde enigszins en in die fase kreeg TWEDO via hun routinier Bas Kamst een tweetal mogelijkheden. Zuidwolde liep toen enigszins gelukkig geen averij op. Kort voor rust sloeg ZUIDWOLDE opnieuw toe. Na een prima asssit van Frans Capellen tikte Wessel Buning beheerst de 3-0 binnen. Op slag van rust gaf scheidsrechter Wever binnen het 16-metergebied onverwacht een vrije trap aan TWEDO. Doelman Jelmer Timmer zou de bal te lang vastgehouden hebben. Diezelfde Timmer pareerde vakbekwaam de harde inzet van TWEDO. ZUIDWOLDE ruste daarmee met een eclatante 3-0 voorsprong.

Legio kansen Zuidwolde
In de 2e helft waren de kansen van ZUIDWOLDE amper te tellen. Wessel Buning (3 x), Frans Capellen (3x), Jarmo de Jonge, Leon Schoemaker, Koert Bouman en Ruben Kroeze kregen de fraaiste kansen om de voorsprong van ZUIDWOLDE naar een ongekende hoogte te brengen. Om onverklaarbare redenen werden de fraaiste kansen net niet verzilverd. Zo bleef het tot aan de 89e minuut 3-0 en was er geen vuiltje aan de lucht voor Zuidwolde. Freewheelend leek men deze royale voorsprong over de eindstreep te halen. Gemakzucht zorgde er echter voor dat het in de de slotfase nog onverwacht spannend werd. Namens TWEDO scoorde Lars Tietema in de 89e minuut de 3-1. Terwijl iedereen al op het eindsignaal zat te wachten scoorde diezelfde Lars Tietema diep in blessuretijd nog de 3-2. Vervolgens was het nog even “billen knijpen” voor Zuidwolde, maar uiteindelijk won ZUIDWOLDE dikverdiend dit treffen tegen TWEDO.

Opstelling Zuidwolde
Jelmer Timmer, Robin van Goor (Leon Schoemaker), Martijn van Meurs , Mathijs Steenbergen, Steven Berghuis, Mathijs Capellen, Bastin Steenbergen, Frans Capellen , Jarmo de Jonge (Ruben Kroezen), Koert Bouman (Henk Wiegers) ,Wessel Buning

Man van de wedstrijd: Jelmer Timmer