Geschreven op 10 december 2018 door Egbert Buning sr.

Zuidwolde 2 – Annen 2 = 4-2 (2-2)

Knappe overwinning na boeiende wedstrijd

Zuidwolde 2 heeft zichzelf een goede dienst bewezen door de overwinning op Annen 2 en heeft afscheid genomen van de onderste regionen in de stand. In een boeiende wedstrijd met een gelijk opgaande eerste helft en een terechte ruststand van 2-2, trok Zuidwolde in de tweede helft de overwinning naar zich toe.

Boeiende eerste helft

Gelijk na de aftrap om 11 uur op Woltingeslag was Zuidwolde nog niet helemaal bij de les; na amper 20 seconden stond de spits van Annen al oog in oog met keeper Bart Noordhuis, maar deze redde bekwaam, zoals hij nog vaker zou doen deze dag. Na 5 minuten kwam Zuidwolde wat beter in de wedstrijd en volgde de eerste hoekschop. Wessel legde goed terug op neef Egbert en deze tekende met een schuiver in de hoek de 1-0 aan. Hierna liet Annen zien waarom ze bovenaan stonden in de reserveklasse. Met vloeiende aanvallen ging het richting het doel van Zuidwolde en na een klein kwartier stond Annen weer 1 op 1 voor keeper Bart, maar hij redde andermaal, nu met 1 hand. In de 20e minuut was er een blessure bij Annen en moesten ze noodgedwongen wisselen. Dit deed echter niets af aan hun dadendrang. Na de volgende aanval volgde er een scrimmage voor het doel van Zuidwolde en de bal plofte binnen, 1-1. Hierna nam Zuidwolde weer het initiatief. Stefan gaf een mooie voorzet, maar Peter had deze ochtend geen geluk, de keeper van Annen was net als zijn Zuidwolde-collega ook in goeden doen en redde al zijn inzetten. Ondanks een veldoverwicht van Zuidwolde counterde Annen even later over links en via een kopbal maakte ze iets tegen de verhouding in de 1-2. Zuidwolde liet zicht niet kisten en ging wederom vol in de aanval. Wessel gaf na een half uur zijn tweede assist want zijn voorzet vanaf de rechter zijlijn werd door Mark bijna nonchalant binnengetikt (2-2). Vijf minuten later was er een mooie volley van Nick maar die zeilde net voorlangs. Ruststand derhalve 2-2.

Spannende tweede helft

Met een nieuwe spits (Robin voor Wessel) ging Zuidwolde op zoek naar de overwinning. Bij Annen vloeiden in de loop van de wedstrijd de krachten iets weg en onder aanvoering van een onvermoeibare Mark ging Zuidwolde op zoek naar de zege. Peter had weer een goede kans, maar had zoals gezegd deze dag geen geluk. Met nog een kwartier te gaan kwam de bal weer bij Peter op de rand van de zestien. Hij gaf een bekeken voorzet naar de tweede paal en Robin nam het leer vol op de pantoffel, 3-2! Vijf minuten voor tijd gaf Mark een voorzet vanaf de achterlijn en via Robin kwam bal bij Nick en die maakte de bevrijdende 4-2. In blessuretijd was er nog een mooie boogbal van jeugdspeler Mitchel, maar de keeper kon net redding brengen. De instormende Nick kon helaas net geen 5-2 maken. Hier bleef het bij. Zuidwolde 2 kan trots op zichzelf zijn en moet volgende week uit naar een andere koploper, Beilen 2. Deze wedstrijd zal ws ook op kunstgras gespeeld worden. Wie weet weer kansen voor Zuidwolde.

Opstelling Zuidwolde; Bart Noordhuis, Martijn van Meurs (aanvoerder), Egbert Buning, Jos Bouwes, Mitchell Krikken, Stefan Liezen (Frank Middelveld), Peter Nijboer, Wessel Buning (Robin Steenbergen), Nick Wijbinga, Mark Tiggelaar en Jeffrey Overweg.