Geschreven op 21 september 2020 door .

Zuidwolde 2 – Germanicus 2 = 3-1 (2-0)

Zuidwolde 2 – Germanicus 2  = 3-1 (2-0)

Sterke teamprestatie van het tweede.

De ouverture van het nieuwe seizoen begon thuis onder het toeziend oog van Germanicus 1 trainer André Mulder tegen het tweede van dezelfde club. Zuidwolde ging voortvarend van start. Een afdraaiende voorzet van Nick richting Jos die bij de tweede paal klaar stond om in te koppen, maar de keeper van Germanicus plukte de bal voor zijn neus weg. Maar bij de volgende aanval was het al wel raak! Een mooie dieptepass van Jos vanaf het middenveld op Mark die de bal knap over de uitkomende keeper tilde, 1-0. En het tweede ging door. Na 10 minuten een pass van Peter op dezelfde Mark. Diens harde schot werd tot corner verwerkt. De twee hoekschoppen die hierop volgende leverden niks op, behalve een blessure bij Germanicus. Even later was er een goede onderschepping op de middellijn door Jos en hij snelde in zijn kenmerkende stijl op doel af. Op het laatste moment gaf hij een bekeken tikje naar rechts op de goed meegelopen Mark die de score verdubbelde.
De dienstdoende scheidsrechter gaf een geheel eigen draai aan de wedstrijd. Zo negeerde hij vanuit de middencirkel de grensrechters aan beide zijden en strooide kwistig met gele kaarten. Ook vond hij het nodig om na 20 minuten Germanicus een vrije trap binnen de 16 m’ toe te kennen wegens in zijn ogen tijdrekken van keeper Bart. De vrije bal eindigde onder appel van hands in de muur. Vlak voor rust een mooie actie van Jasper op het middenveld en hij zette Mark aan het werk, maar ondanks zijn sterke optreden van vandaag, geen hattrick voor hem.

De tweede helft begon Germanicus goed. Ze versierden een hoekschop en de bal werd terug gelegd. De pegel hierna werd rustig naast gekeken door Bart. Ook had Germanicus een hoge bal op het doel van Zuidwolde en deze eindigde op de bovenkant van de lat.
Geleidelijk aan nam Zuidwolde het initiatief weer iets over. Nadat twee spelers met de koppen tegen kwamen, besloot de scheidsrechter in al zijn wijsheid dat de vrije trap voor Zuidwolde was. Deze werd bijna in eigen doel gekopt door een Germanicus verdediger. De volgende aanval van Zuidwolde; na een slimme pass van Mark stond Jos buitenspel, maar de goed meegelopen Nick niet. Maar hij faalde jammerlijk oog in oog met de goede keeper van Germanicus. Maar Nick nam goed revanche. Na een assist van de juist ingevallen Robin maakte hij keurig de 3-0. Bij Germanicus was de pijp vervolgens een beetje leeg. Met nog een kwartier te gaan was er een vrije trap van Chiel die vol op de slof werd genomen door Ruben, maar de keeper was weer attent. Na een verre trap van Bart werd er geweifeld in de verdediging van Germanicus. Mark legde de bal op Nick en die had zijn tweede moeten kunnen maken. Als laatste vermeldenswaardige wapenfeit in deze wedstrijd was een hoge bal op de spits van Germanicus. Tussen twee man lobde hij de bal knap over de uitkomende Bart en bepaalde zo de einstand op 3-1.

Opstelling: Bart Noordhuis, Egbert Buning, Cedric Jansen, Mark Tiggelaar, Jos Bouwes (Robin Steenbergen), Nick Wijbinga, Ruben Kroezen, Peter Nijboer, Jasper Jabben, Jeffrey Overweg (Twan van ’t Zand) en Chiel Dekker.

Afbeeldingen bij dit bericht