Geschreven op 20 mei 2019 door Egbert Buning Sr.

Zuidwolde 2 – SVV’04 2 = 3-3 (1-3)

Geen overwinning in laatste wedstrijd aanvoerder Frank Middelveld

Het tweede kon zich in haar laatste wedstrijd op de een na laatste speelronde veilig spelen. Door een oneven aantal ploegen hoeft Zuidwolde volgende week niet meer aan te treden. De opdracht was simpel; winnen en je bent niet meer afhankelijk van andere ploegen. Met een selectie van 17 man was het puzzelen voor de leiding wie er allemaal zouden spelen. De start van Zuidwolde was niet zo best; SVV nam het initiatief en was bijna de gehele eerste helft de bovenliggende partij. Na 10 minuten kwam er een voorzet vanaf links en deze werd binnengetikt (0-1). Na een halfuurtje kon Zuidwolde zich via Jos ontworstelen aan de druk van SVV. Hij kwam na goed doorzetten langs de lijn tot een mooie voorzet en Mark bleef uiterst koel en maakte de 1-1. Hierna was er een vrije trap van Hans, maar deze schoot hij in de muur. Zuidwolde verdedigde vrij nonchalant en dit kwam ze duur te staan; in de 36e minuut maakte SVV terecht de 1-2. Een hoge bal in de 16 verdween pardoes in de linkerhoek, wellicht nog licht getoucheerd. SVV bleef aanvallend een goede ploeg met vooral hun lepe kale spits die lastig te verdedigen was. In de 43e minuut kwam SVV zelfs op een 1-3 voorsprong door een bekeken lobje over de keeper. Een speler van SVV wilde vervolgens met een sliding Leon de bal afpakken. Dit had hij beter niet kunnen doen, want op het warme droge kunstgras had hij een enorme schaaf-/brandplek op zijn bovenbeen. Dat zal hij de komende dagen nog wel voelen.

Vlak voor rust werd Mark diep gestuurd en andermaal vlagde de grens van SVV. Omdat hij dit iets te veelvuldig deed (understatement!), liet de scheids hem nu maar eens staan en mocht Mark door. Hij rommelde wat bij de cornervlag en produceerde uiteindelijk een fantastische voorzet. Robin kopte snoeihard in en via de onderkant van de lat stuiterde de bal terug in het veld, maar duidelijk zichtbaar achter de doellijn. Correct doelpunt zou je zeggen. Maar de grens keek stoïcijns de andere kant op. Geen doelpunt dus, want de scheids zelf stond niet in de buurt. Erg jammer, nu bleef de ruststand 1-3.

Omdat het niet lekker liep bij Zuidwolde en de bank overvol was, werd er een driedubbele wissel in de rust gedaan. Met nieuw elan ging Zuidwolde op zoek naar de aansluitingstreffer en wellicht de gelijkmaker en heel misschien zelfs de winnende… Toch duurde dat eerste nog vrij lang. Na 20 minuten in de tweede helft ontstond er een bepaalde vermoeidheid bij SVV. Zuidwolde maakte hier gepast gebruik van en via een steekpass stond Wessel alleen voor de keeper. Hij drukte koel en zakelijk af en de stand stond op 2-3. SVV legde zich vervolgens toe op counteren en via enkele goede reddingen van keeper Bart werd SVV afgehouden van scoren. Net voor de drinkpauze maakte Frank Middelveld de gelijkmaker. Dit ging niet zonder slag of stoot. Een speler haalde de bal achter de lijn weg (met de hand?), maar de scheids stond nu wel goed geposteerd en keurde de treffer goed, ondanks protesten van SVV. Stand dus 3-3. Hierna was er nog een voorzet van Mark op Wessel en deze nam het leer vol op de pantoffel, maar helaas ook over. Het laatste kwartier was erg spannend en de winnende treffer kon aan beide kanten vallen. Maar de warmte eiste zijn tol en SVV vond het zo wel goed. Eindstand derhalve een onbevredigende 3-3. Zuidwolde moet in de wachtmaker..

Na de wedstrijd werd aanvoerder Frank Middelveld bedankt voor zijn jarenlange inzet voor het tweede (en soms het eerste; Ik herinner me nog een wedstrijd in Sleen waarin Frank meedeed. Was hij toen zelfs geen keeper?). Frank gaat komend seizoen een treetje lager spelen. Nogmaals bedankt voor je inzet, je was een voorbeeldige aanvoerder met soms een vleugje Beckenbauer in je spel.

Opstelling: Bart Noordhuis, Frank Middelveld, Egbert Buning (81’ Martijn van Meurs), Hans vd Vegt, Leon Schoemaker, Peter Nijboer, Alexander Gebrekritous (46’ Nick Wijbinga), Jasper Jabben (46’ Tiemen Wegman), Mark Tiggelaar, Jos Bouwes en Robin Steenbergen (46’ Wessel Buning).

Afbeeldingen bij dit bericht