Geschreven op 09 december 2014 door Bert Brontsema

Zuidwolde 2 - Beilen 2 = 5-0

ZUIDWOLDE 2 “HERBSTMEISTER”
Supersunday op sportpark woltingeslag.
Het 2e elftal van Zuidwolde moest zich klaar maken voor de revanche wedstrijd thuis tegen vv Beilen. De uitwedstrijd was verloren met 4-2 dus was er werk aan de winkel voor de mannen van trainer Henri Vogelzang
De wedstrijd begon en er waren al aan beide kanten diverse doelkansen. Zuidwolde kwam al een paar keer alleen voor de keeper, maar verzuimde de bal in het net te schieten of te koppen .Een snelle counter van Beilen met een schot van afstand belande op de paal en ging achter keeper jarno langs . Zuidwolde schrok hier wel even van, en beide ploegen gingen de rust in met 0-0.

Captain Frank Middelveld geeft het goede voorbeeld
Zuidwolde die vorige week de periode titel binnen haalde moest er wel een tandje bij doen. In de rust toch met zijn allen de puntjes op de i gezet en gingen op volle kracht de tweede helft in. In de 48 ste minuut ging captain frank middelveld mee naar voren voor een cornerbal. Deze belande bij de tweede paal en werd door frank binnen geschoten.1-0

Eigentor Beilen – subliem overstapje Mark Tiggelaar
De tempo ging direct weer door nadat Beilen had afgetrapt . In de 53 ste minuut kwam zuidwolde op 2-0 door een eigen goal van de verdediger, deze kreeg de bal voor de voeten en wou hem naar de zijkant schieten en waarschijnlijk kreeg hij hem iets verkeerd . Niet voor Zuidwolde dus want de 2-0 stond op het bord.
In de 60 ste minuut kwam bas hempen het veld in voor remon baas. Hempen die wat goed te maken had moest aan de bak .Hij liet het vervolgens direct zien met een voorzet die bij de 2e paal die ingeschoten werd in de 64 ste minuut door Jari van de water. De 3-0 stond op het bord ,en de volgende wissel Erwin Fieten kwam in het veld .
Er werd makkelijker gespeeld en balbezit was dan ook goed te zien in het voordeel van zuidwolde . De keeper van Beilen ( Dennis Snoeijer) zat nog een paar keer goed bij enkele ballen die ingeschoten werden door de spitsen van Zuidwolde.

Alsnog treffer Mark Tiggelaar
Je zag een beetje de druk bij spits Mark Tiggelaar want hij had het netje nog niet gevonden. Maar in de 85 minuut was het toch raak, maar de grensrechter vond de 4-0 toch niet nodig.
Het schot van Anne Klein werd via de keeper op de lat getikt en vervolgens kwam de bal voor de voeten van Mark. Hij tikte de bal binnen ,maar zou volgens de grensrechter het voordeel uit de buitenspel gehaald hebben. Helaas geen treffer, maar een echte spits geeft nooit op en vanaf de linkerkant speelde Erwin Fieten de lange cross bal op mark die hem fantastisch binnen tikte in de lange hoek 89 minuut 4-0.
En omdat mark nog steeds een beetje kwaad was zette hij nog een keer druk op de verdediging en kreeg de bal in de voeten en speelde de keeper uit en maakte de 5-0 in de 90 ste minuut.
De eindstand werd met veel plezier door stadionspeaker Henk Wiegers door de microfoon geroepen . zuidwolde 5 en vv Beilen 0 .
Daarna een gezellig feest in de kantine ook omdat 1ste gewonnen had met 5-0 en het 2e elftal Herbstmeistertitel in de wacht gesleept hebben .
Opstelling zuidwolde : Jarno, Ruben, frank(Erwin) Tom, Arno, Michiel, Anne, Ouren, Remon(Bas)  Jari, Mark, Robin
verzorgster: Susan
grensrechter:Jerry