Geschreven op 03 november 2014 door Mark Tichelaar

Zuidwolde 2 - Oosterwolde 2 3-1

Zuidwolde 2-11-2014
De manschappen van Henri Vogelzang mochten dit maal aantreden tegen DIO-Oosterwolde. Dio die 3e van onderen staat moest eigenlijk geen probleem zijn voor het “sterke Zuidwolde”. De dag begon goed met een heerlijke zonnetje en Henkie W als stadionspreker. De dag begon ook goed voor Mylan Vogelzang en Koen Kikkert, deze pupillen van de week mochten in de ochtend bij ons aansluiten.

Nu tot de orde van de dag;
Opstelling: Doel: Jarno. Verdediging Tom-Frank-Hans-Robin. Middenveld Koert-Bastin-Michiel-Ruben Voorroede Wessel-Mark. Wissels Anne-Elwin-Jari-Erwin.

Eerste helft:
Voorafgaand aan de wedstrijd hadden we overlegd dat we snel druk uit wouden oefenen op de tegenstander zodat we snel op een voorsprong zouden komen. Door het goed verzorgde spel van Zuidwolde gebeurde dit ook. Michiel Vrielink zorgde in de 9e minuut na een goede individuele actie voor de 1-0. Verder waren we verreweg de betere partij en moesten we zeker voor rust al met een nulletje of 4 voorstaan, maar dit gebeurde jammer genoeg niet. In de rust werd ook aangegeven dat we sneller en compacter moesten spelen. Vol goede moet gingen we de 2e helft in.

Tweede helft:
In de tweede helft gingen we snel druk uit oefenen op de tegenstander, Dit resulteerde dan ook in de 2-0(48e). Door goed voorbereidend werk van Koert Bouman gaf hij de assist op Wessel Buning die de bal er makkelijk in kon tikken. Na de 2-0 werden we wat minder in ons spel zodat Dio de aansluitingstreffer kon maken. Eigenlijk hoefde de 2-1(57e) er helemaal niet te komen maar na wat onoplettendheid kwam hij er toch. Na de tegendoelpunt nam Henri maatregelen, Wessel werd gewisseld voor Jari om nog meer druk op de tegenstander te zetten. Wessel ging gelijk door naar de manschappen van Geert Oosterloo. In de 63e minuut kwamen Anne en Elwin in het veld voor Frank en Mark. Na goed door gebuffeld te hebben viel in de 63e minuut eindelijk de genadeklap, Door een voorzet van Hans kon Koert heerlijk binnen koppen. De eindstand werd dus 3-1 en staan de manschappen van Henri nog steeds op de 1e plek. Bij deze wil ik ook Henk complementeren met het uitstekend bijhouden van de stand.

Man van de wedstrijd: Team Zuidwolde