Geschreven op 20 oktober 2014 door Henry Vogelzang

Zuidwolde 2-Raptim 2 = 1-1

Bekerwedstrijd : Zuidwolde wint na strafschoppen
Sterke teamprestatie Zuidwolde 2
Zondag 19 oktober stond de bekerwedstrijd van Zuidwolde 2 op het programma. De bekerwedstrijd was de volgende ronde na de poulewedstrijden die Zuidwolde 2 gewonnen had van beide 1e klassers HODO en Hoogeveen. Maar vandaag stond dan ook een tegenstander die wat hoger speelt namelijk in de hoofdklasse. Raptim 2 kwam op bezoek op het kunstgras van Zuidwolde.

De selectie van Zuidwolde was dan ook helemaal klaar voor de wedstrijd. Het begin van de wedstrijd kon beide kanten op. Raptim speelde met een ervaren team
en dat zag je vooral in het veldspel. Nadat aan beide kanten wat kansen waren, was er voor Leon Schoemaker die aan de linkerkant door kwam een grote mogelijkheid voor de 1-0. Maar hij kreeg de bal niet voor de goal. Direct daarna in de 9 minuut kwam Raptim op voorsprong. Een cornerbal werd ingebracht en viel voor de voeten van een speler van Raptim die hem hard inschoot 0-1.
Zuidwolde heeft een achterstand vaker meegemaakt en zette de schouders eronder en ging vervolgens weer volop door. Nadat Anne Klein door een blessure uitgevallen was kwam voor hem Peter Nijboer op zijn plaats.Tot aan de rust werden er over en weer wat kansen gecreëerd.
In de 2e helft wou trainer Henri Vogelzang meer druk naar voren en de bal moest sneller rondgegaan worden. Vervolgens was spits Frans Capellen ingevallen voor Henk Wiegers waardoor er op de rechterkant wat meer snelheid kwam en er werd meer druk gezet op de goal van Raptim. Mark Tiggelaar kwam erin voor Jari van het Water en beide spitsen zette de verdediging behoorlijk onder druk.
De kans kwam voor Loen die weer aan de linkerkant goed doorkwam in een combinatie met Koert Bouman. Leon ging langs de achterlijn en schoot snoeihard de bal in de korte hoek. Helaas stond daar keeper en de paal. In de 58e min kwam Bastin Steenbergen erin voor Bas Hempen die het behoorlijk moeilijk kreeg met de snelle spits van raptim. Er werd in de 70e minuut een luchtduel aangegaan met de keeper en Mark Tiggelaar. Beide gingen voor de bal en kwamen tegen elkaar aan waardoor de keeper eraf moest met een hoofdwond. Een speler kwam hierdoor in de goal te staan.
Er werd meer op balbezit gespeeld door Zuidwolde en dit resulteerde dan ook in een goede voorzet vanaf de flank en de bal werd klaar gelegd door Peter Nijboer en Mark schoot de bal strak in de hoek 1-1. Veel kansen hebben de spitsen gehad van Zuidwolde om binnen de 90 minuten de wedstrijd binnen te halen en ook Raptim kwam enkele keren er gevaarlijk uit.
Bij gelijkspel was bekend dat er direct penalty's genomen moesten worden. Martijn van Meurs werd in de 80e minuut erin gebracht voor Tom Pepers waardoor Zuidwolde nog alles uit de kast ging halen en met 3 spitsen en achter in 1 op 1 ging spelen.

Jarno Bruins Slot stopt de pengels
Maar in de 87 min kwam er vanaf de rechterkant van Zuiwolde een voorzet van Raptim tegen de arm van captain Frank Middelveld. Penalty gaf de goed leidende scheidsrechter Postma aan Maar de sterk keepende Jarno Bruin Slot haalde de bal uit de goal. Dus nog steeds was Zuidwolde in de race.
Maar na 96 min te hebben gespeeld floot de scheidsrechter.
De penalty's werden vervolgens door 3 spelers van Zuidwolde feilloos ingeschoten en ja hoor Jarno pakte 2 penalty, waardoor er een stand was van 3-1. Vervolgens floot scheidsrechter af, maar Zuidwolde moest eigenlijk nog een keer schieten. De trainer van Raptim vond het allemaal wel goed en gunde de winst aan Zuidwolde. Door naar de volgende ronde voor Zuidwolde 2.