Geschreven op 09 september 2014 door Willem Jansen

Zuidwolde 3 - Ruinen 3

Het was een mooie zomerse zondagochtend dat de mannen van Vvz3 mochten aantreden tegen Ruinen 3.

Voor de "Clash" zoals het eigenlijk is met Ruinen, mochten we eerst maar is even op de foto. Die we zo spoedig mogelijk op de site zullen zien.

Bij het omkleden werd de opstelling al bekend gemaakt door onze captain Alwin. Op doel Jarno onze verdediging van links naar rechts Jay, Thom, Frank en Jan. Het middenveld bestond uit Roel, Alwin en de onvermoeibare Vincent. Voorin stonden Justin, Silvano en Aert. Op de bank Robert en Stefan en onze 1e helft vlaggenist Ronald.

De Wedstrijd:
Ruinen mocht de aftrap nemen. Het begin van de eerste helft hadden de mannen van Vvz3 het beste van het balbezit met een paar kleine kansen waarvan er misschien al wel 1 of 2 hadden mogen zitten.

Ruinen leunde eigenlijk achteruit loerende op een counter. Onze verdediging kon hier prima mee omgaan en er ontstonden geen kansen voor Ruinen. Na ongeveer 20 minuten spelen was het Justin de ban brak voor Zuidwolde, werd weggestuurd vanuit het middenveld en ronde keurig af met links in de verre hoek 1-0. Kort na de goal was het Ruinen die een grote kans kreeg na een lange bal achter de verdediging. Jarno kwam goed uit waardoor de spits van Ruinen te rap moest schieten en lobde de bal ruim over. Met nog steeds het beste van het spel bleven de mannen van Zuidwolde hun kans afwachten en zo kwam Aert met een goede loopactie en prima pass 1 op 1 en dan is het 9 van de 10x gewoon een goal en wist hem er inte prikken 2-0. Niet veel later was het de sterk spelende Silvano die slim wegdraaide van buiten de 16 hem strak in de korte hoek schoot 3-0! Dit was tevens de rust stand na nog een aantal onbenutte kansen voor Zuidwolde.

In de rust nam Alwin zijn verantwoordelijkheid en met deze stand vond hij het wel kunnen om zichzelf te wisselen voor Robert, Ronald voor Thom en Aert maakte plaats voor Stefan.

Zuidwolde trapte af en begon hun spel weer te hervatten zoals die in de eerste helft werd gespeeld. Het balbezit en positiespel was vandaag prima voor elkaar en iedereen kon elkaar goed vinden in de passing. Ruinen werd wel wat gevaarlijker maar kwam niet tot scoren dankzij onze sterk spelende verdediging en keeper. Een lange bal van Frank achter de defensie van ruinen bracht hij Justin in stelling om te scoren en die lobde de bal keurig over de keeper van Ruinen in het netje 4-0. Na de 4-0 bleef Ruinen hun spel hervatten wat tot wat kansjes kwam maar na een goed uitgespeelde counter kwam Robert weg en hield het overzicht en zag Silvano zijn pass veranderen in een goal 5-0! Helaas was de ook goed spelende Jan niet tevreden met de 0 en bracht op wonderbaarlijke wijze misschien al wel de goal niet van dit seizoen Ruinen op een 5-1 eindstand. Een goede start van het seizoen met een goede teamprestatie! Complimenten aan het team, rest nog onze gastspelers Frank, Silvano en Stefan te bedanken.!