Geschreven op 30 september 2020 door .

Zuidwolde 5 – Wijster 4 = 1-1 (1-1)

Sportieve en vermakelijke wedstrijd eindigt onbeslist.

De trotse medekoploper ontving in hun tweede thuiswedstrijd het vierde van de VV Wijster. Voordat er afgetrapt werd, was er een minuut stilte vanwege het tragisch omkomen van Lars Oetsen uit Koekange. Hij was een goede kennis/vriend van de jongens van FC Echten.

Het vijfde gaf gelijk een waarschuwing af aan Wijster wat hun intenties waren deze zondagochtend op Woltingeslag met een daverende knal van Nigel tegen de paal. Echter het was de paal van de ballenvanger. Hierna was het Herjan die alleen op de keeper van Wijster af ging, maar deze redde ten koste van een corner. Het vizier stond nog niet op scherp, want Nigel schoot wederom naast. De keeper van Wijster genaamd Ruud zou zich deze wedstrijd trouwens ontpoppen tot kwelgeest van Zuidwolde en man van de wedstrijd. Hij redde Wijster met name in de eerste helft en wist zijn team te behoeden voor een (forse) achterstand. Sterker nog, hij wist via een verre uittrap een eerste de beste aanval van de gasten op te zetten en tot ieders verbazing nam Wijster brutaal de leiding, 0-1. Dat was tegen de verhoudingen in in het veld. Maar als je ze zelf niet maakt…
Direct vanaf de aftrap schoot Kelvin net naast. Zuidwolde 5 ontbeert een echte spits en speelde ook vrij slordig deze ochtend. Er was wel een overwicht, maar daarmee win je niet. Herjan kapte via een individuele actie naar zijn goede been, maar schoot recht op de keeper af. Geleidelijk aan kroop Wijster wat meer uit de schulp. De aanvoerder nam een mooie vrije trap, maar deze werd net naast gekopt. Hierop volgend stelde Mike orde op zaken en knalde de meer dan verdiende gelijkmaker hard over de grond tegen de touwen (1-1). Zuidwolde wilde nog voor rust de voorsprong realiseren en verdiende die ook. Een dieptepass van Remon op Sander in de hoek, maar diens voorzet was iets te hard. Daarna stuurde Remco Marcus diep, maar zijn afdraaiende voorzet werd goed geplukt door de Wijster-doelman. De kleedkamer/kantine werd opgezocht onder grote hilariteit na een ingooi tegen de afhangende takken van de grote eiken; waar maak je dat nog mee.

De tweede helft werd ingezet met enkele verse krachten en het vijfde ging gelijk op zoek naar de winnende treffer. Maar Wijster liet zich de kaas niet van het brood eten en toonde zich een waardig tegenstander met een goede conditie, ondanks dat ze gemiddeld wel wat ouder waren dan de Zuidwolde spelers. Mike maakte bijna zijn tweede, maar de goede keeper kon er met zijn lange teen nog net bij. Wijster was wellicht in de tweede helft soms zelf beter, maar de verdediging stond als een huis met Jan, Stefan en Mark. Toch kreeg Wijster nog zeker drie opgelegde kansen, maar ze weigerden te scoren. Zelfs keeper Marcel hoefde niet in te grijpen, want alles ging naast of over.
Aanvoerder Remco liet nog even zien dat hij goed kon voetballen middels een magnifieke solo à la Maradona over het gehele veld, maar ook hij schoot helaas tegen de keeper aan. Dezelfde Remco pegelde de bal even later over het doel in het veld ernaast bij de broedertwist tussen het derde en het vierde. Er waren nog diverse kansen over en weer en was het voor de toeschouwers een uiterst vermakelijke pot voetbal en geleidelijk aan zakte het besef dat deze wedstrijd eigenlijk geen verliezer verdiende. Jan was het daarmee niet eens en ging mee naar voren, maar zijn schot zwaaide af. Ook trapte hij nog enkele goede corners, maar de score bleef bij wat het bij rust al was, zijnde een 1-1.

Selectie: Marcel Baas, Jan Hoogeveen, Remco Hempen, Mark Krikken, Stefan Mul, Mike vd Water, Remon Baas, Kelvin Krikken, Herjan Dekker, Sander Nijboer, Nigel Reichholdt, Marcus Benning, Allard Krikken en Marco Schuldink.

Afbeeldingen bij dit bericht