Geschreven op 07 oktober 2013 door Mariëtte Buning

Zuidwolde VR1 kampioen!

De dames van Zuidwolde VR1 zijn vrijdagavond in Hoogeveen kampioen geworden in de najaarscompetitie. Gezien de stand voorafgaande aan de laatste speelavond zat het er natuurlijk dik in dat dit ging gebeuren. Met een voorsprong van maar liefst 8 punten op de nummer 2 en nog drie wedstrijden te gaan, gingen de dames ervoor om de kampioenstitel te veroveren. Maar je moet het dan altijd nog waarmaken natuurlijk. De eerste wedstrijd was een kleine deceptie; speelden de zenuwen hun parten? Er werd helaas verloren met 1-0 van VVAK VR2. Nou ja, kan gebeuren, geen man (vrouw) overboord.

In de tweede wedstrijd tegen het thuisspelende Hoogeveen VR2 werden de zaken echter keurig rechtgezet; via twee mooie goals van Monique werd het al vlot 2-0. Na een inzet van Hinke Baukje op de paal bepaalde Seline uiteindelijk de eindstand, 3-0. Hiermee waren ze niet meer te achterhalen door de andere teams en dus KAMPIOEN! Proficiat dames! De laatste wedstrijd tegen USV VR1 kon rustig worden uitgespeeld, het kampioenschap was immers binnen. Een goed spelend Zuidwolde VR1 won overtuigend deze wedstrijd, waarin Michelle twee keer scoorde, 2-0. Dames gefeliciteerd met jullie knappe prestaties en succes in de nieuwe competitie!