Geschreven op 17 augustus 2014 door Bert Brontsema

ZZVV - ZUIDWOLDE = 2-0

Feestelijke opening nieuw Kunstgrasveld
Zaterdag 16 augustus 2014 werd het nieuwe kunstgrasveld op sportpark Woltingeslag officieel geopend door wethouder sportzaken van de gemeente De Wolden Jan van ’t Zand.
In zijn speech noemde wethouder Jan van ’t Zand, dat naast het nieuwe kunstgras Hoofdveld ook geïnvesteerd was in een vernieuwd trainingsveld, waaronder een zeer welkome drainagesysteem. Op het vernieuwde trainingsveld zal aan de voorkant een soort jeugdarena komen. Tevens zal er een zgn. “Pannaveld” aangelegd worden.

Daarnaast noemde wethouder Jan van ’t Zand ook de aanleg van kunstgrasveld/annex kantine ten behoeve van korfbalvereniging ZKC’19. Met deze investering is sportcomplex Woltingeslag weer helemaal up to date en de gemeente De Wolden heeft daarmee impulsen willen geven aan een goede en gezonde sportontwikkeling binnen het dorp en regio Zuidwolde.

De ceremonie werd als vanouds en met de nodige creativiteit aaneengepraat door Sander Meester. De nodige personen werden geëerd, zoals voor de gemeente De Wolden wethouder Jan van ’t Zand en de ambtenaren Pascal Schrik, Fokke Bijker en Nico Veltman.
Ook de hardgrascommissieleden van beide verenigingen, t.w. Arend Ringenier, Klaas Kuiper, Bé Bols en John Slagter werden bedankt voor hun inzet en vervolgens in het zonnetje gezet.
De officiële openingsceremonie voorafgaande aan de wedstrijd tussen de beide moederverenigingen (ZZVV en ZUIDWOLDE) bestond uit een aftrap deze keer niet door pupillen van de week, maar door een tweetal senioren van beide verenigingen, t.w. Gezienus Bork en Jan Remmelts.
Beide senioren gelden als boegbeelden van de vele vrijwilligers die beide verengingen kennen. In een gezamenlijk een-tweetje hadden beide senioren – voorzien van wederzijdse shirts en clubkleuren - de eer om “poortwachter/doelman” wethouder Jan van ’t Zand te verschalken. In een eendrachtige samenwerking had Jan Remmelts de primeur om als 1e te scoren door onze wethouder in de verre hoek met een onvervalste punter te verschalken. Dat het even wennen was op het mooie/nieuwe kunstgrasveld mocht blijken uit de onverwachte glijpartij van Jan Remmelts. De pret was er echter niet minder om.
Na de nodige korte speeches werd rond de klok van 18.00 uur begonnen aan de wedstrijd tussen ZZVV en ZUIDWOLDE. ZZVV won uiteindelijk deze wedstrijd met 2-0 en in officieel wedstrijdverband had Tiemen Smeding de eer om als eerste te scoren.
In de pauze vond er nog een mooi optreden plaats van de jeugd van de “Streetdancers”.
Tot slot vond er nog een spectaculaire parachutesprong op de middenstip plaats. Vanaf 3 km. hoogte werd in een “Duosprong” JVZ-lid Bram Vrijland keurig op middenstip afgezet.
Kortom een mooie en geslaagde opening van het kunstgrasveld.