In Memoriam

Geschreven op 06 mei 2020 door Bestuur VV Zuidwolde

In Memoriam

Jan Terpstra

Ons bereikte het trieste bericht, dat ons lid Jan Terpstra op 69-jarige leeftijd is overleden. Hoewel zijn gezondheid tanende was, kwam zijn overlijden toch zeer onverwacht.

Jan Terpstra was vanaf zijn jongste jeugd lid van de Voetbalvereniging Zuidwolde. Een clubman pur sang derhalve. De voetbalvereniging "Zuudwolde" was zijn club en lag hem na aan het hart. Vanaf zijn vroegste jeugd heeft Jan altijd de clubkleuren van roodzwart verdedigd. Als seniorlid speelde Jan zowel in de zaterdag- en de zondagtak van de v.v. Zuidwolde. Hij heeft daartoe in beide hoofdmachten gespeeld en heeft daarin ook vele vreugdevolle perioden gekend met het behalen van de nodige kampioenschappen. We kennen Jan daarin met name als een technisch begaafde rustgevende speler/libero/ laatste man. Daarnaast kennen we Jan als jeugdleider en jeugdtrainer en stond daarmee mede aan de basis van de voetbalcarrière van vele leden van de v.v. Zuidwolde.

Hoewel Jan al vele jaren in respectievelijk Noordscheschut en Hoogeveen woonde, bleef "Zuudwolde" toch zijn club. Jan bezocht nog altijd trouw de thuiswedstrijden op sportpark Woltingeslag van de hoofdmacht van Zuidwolde.

Altijd was Jan in "voor even een praatje", vlak achter het doel aan de parkeerplaatszijde, dan wel nabij het afdakje tegen de kantine van v.v. Zuidwolde. Dat beeld zijn we nu kwijt, maar zal voor eeuwig in onze herinnering voortleven.

We wensen de familie Terpstra veel sterkte met het verlies van hun dierbare.