Adiós Johan Cruijff

Geschreven op 25 maart 2016 door Bert Brontsema
Adiós Johan Cruijff

Een kaarsje voor Nr. 14 - Adiós Johan Cruijff

Een inktzwarte week met vreselijke gebeurtenissen in Brussel, eindigde gisteren ook nog eens in een nachtmerrie met het overlijden van één van de beste voetballers van de wereld, t.w. AJAX - en ORANJE-icoon JOHAN CRUIJFF  of te wel de Nr. 14. Johan Cruijff heeft met zijn aanvallende kwaliteiten en spelopvattingen als voetballer en coach ons allen altijd veel vreugde in volkssport 1 - Voetbal - gebracht. Johan Cruijff was echter meer dan voetbal alleen. Hij was wellicht wel het grootste exportproduct van Nederland. Met de naam/affiche van Johan Cruijff gingen deuren automatisch open. Wij zijn hem veel dankbaarheid verschuldigd. Welke hommage hem ook mag worden gegeven, het zal altijd te weinig zijn.

Voorbeschouwing C.E.C. 1 - Zuidwolde 1

Komend Paasweekeinde spelen op WOLTINGESLAG ZUIDWOLDE 4 (versus WKE 3), ZUIDWOLDE 5 (versus Germanicus 6) competitiewedstrijden. ZUIDWOLDE 1 speelt paasmaandag een uitwedstrijd in Emmer-Compascuum tegen C.E.C. 1. Naar verwachting zal bij alle wedstrijden komend weekeinde op gepaste wijze stil worden gestaan bij het overlijden van Johan Cruijff.