Afsluiting seizoen Zuidwolde 1

Geschreven op 15 juni 2019 door .
Afsluiting seizoen Zuidwolde 1

Zo één keer in de zoveel jaar is er het befaamde schuurfeest bij de hoofdsponsor; velen willen er graag bijzijn, maar het is helaas maar voor een enkeling weggelegd, deze zeer exclusieve party. Dit keer was de reden ervan de afsluiting van het seizoen 2018/2019 waarin het eerste van de VV Zuidwolde (ietwat gelukkig), maar uiteindelijk op eigen kracht, zich wist te handhaven in de tweede klasse Noord zondag. En dit grotendeels zonder topscoorder Frans.

Zoals te doen gebruikelijk na een bepaalde succesvolle periode, werd er helaas afscheid genomen van enkele mensen en dit keer niet de minste! Als eerste was er het afscheid van trainer/coach Bas Bijen die, zoals gezegd, VV Zuidwolde wist te behouden in de tweede klasse. In tegenstelling tot eerdere jaren was het uitstapje naar de tweede klasse meestal van zeer korte duur, nu is komend seizoen warempel al het derde jaar in de tweede klasse. Bas, nogmaals bedankt voor je niet te onderschatten bijdrage. Je bent een aimabel mens en erg geliefd geworden onder de mensen van VV Zuidwolde. We zullen je missen en wensen je veel succes in Friesland, zowel privé als op voetbalgebied.

Een ander icoon dat afscheid nam van het vlaggenschip is ons aller Jan Remmelts. Jan gaf jarenlang op zijn eigen, geheel onnavolgbare wijze, invulling aan het leiderschap bij het eerste en boezemde zowel ontzag als respect in bij de jongens die inderdaad soms wel wat sturing nodig hadden. Jan, nogmaals bijzonder bedankt voor je inzet en we hopen dat we je nog veel zullen zien op Woltingeslag Je blijft immers als bestuurder, consul en vrijwilliger verbonden aan de club, hopelijk laat je gezondheid je niet te veel in de steek.

Als laatste namen we afscheid van grensrechter (tegenwoordig assistent-scheidsrechter) Henk Duinkerken. Henk, je hebt mooi je lustrum volgemaakt bij het eerste en daarvoor nogmaals bedankt namens iedereen. Het blijft natuurlijk geen gemakkelijke job, dat vlaggen; je doet het bijna nooit goed (dan voor de tegenstander en dan voor je eigen club). Wij vinden echter dat je het geweldig hebt gedaan en nogmaals compliment voor vijf seizoenen langs de lijn rennen. We hopen dat het afscheid niet definitief is en dat we in de toekomst zo nu en dan nog eens een keertje een beroep op je mogen doen?

Op spelersgebied werd er helaas afscheid genomen van Stef Raben en niet te vergeten Femke. Wegens drukke werkzaamheden hangt hij zijn schoenen compleet aan de wilgen. Stef, je bent in de afgelopen jaren erg geliefd geworden bij de VV Zuidwolde en je zult gemist worden op het veld en in de zaal; je rust aan de bal, je overzicht, je doelpunten etc. Graag wil ik nog even je memorabele doelpunt aanstippen tijdens het laatste Protos Weeringtoernooi; een onnavolgbare goal met de hak, werkelijk fenomenaal. Het ga je goed Stef en hopelijk zien we je nog eens langs de lijn?

Na de gloedvolle speech van voorzitter Bert Kruit en de uitreiking van de afscheidscadeaus ging het feest helemaal los onder het genot van een hapje en een sapje. Iedereen kan vanaf nu genieten van de zomerstop en zich zowel geestelijk als lichamelijk voorbereiden op het nieuwe zware seizoen in de tweede klasse met mooie nieuwkomers zoals EMMS, Dalen en wellicht WKE.

Namens het bestuur wensen wij iedereen alvast een prettige vakantie toe (sommige bestuursleden konden helaas niet wachten en zijn al vertrokken naar verre oorden) en graag tot ziens. Tot slot willen wij bestuurslid Henk de Jonge vanaf deze zijde van harte beterschap wensen.

Nogmaals tot ziens!