Bomvol voetbalweekend

Geschreven op 24 september 2020 door .
Bomvol voetbalweekend

Nu het clubvoetbal weer in de volledige hevigheid is losgebarsten, willen we vanaf hier even een kleine voorbeschouwing geven wat er dit weekend is te verwachten in en rond de velden in Zuidwolde. Om te beginnen speelt aanstaande vrijdagavond het VR1 team van Zuidwolde de eerste drie wedstrijden van het nieuwe seizoen en gelijk zijn het thuiswedstrijden op Woltingeslag, Zuidwolde VR1 speelt tegen twee HZVV teams en tegen Avereest. Laten we hopen dat er geen laatste moment-afmeldingen zijn door corona en het een leuke avond wordt. VV Zuidwolde zal zich in en rond de kantine volledig conformeren aan de eisen van het RIVM en de KNVB.

Het 35+ team speel dit weekend ook zijn eerste wedstrijden. Zij spelen op sportpark het Zandmeer in Kerkenveld tegen Pesse en ZZVV.

Zaterdag speelt zoals te doen gebruikelijk de jeugd onder de JVZ vlag. Er staan deze zaterdag maar liefst 14 thuiswedstrijden op het programma, waaronder de VR1, JO19-1 en 2. Komt dat zien!

Zondag is er dan het seniorenvoetbal van de VV Zuidwolde. Het vlaggenschip speelt zijn tweede competitiewedstrijd. Na het gelijke spel uit tegen Dalen, komt nu buur EMMS op bezoek. Dat zal ook bepaald geen gemakkelijk potje worden, omdat Sebastian Kleinheerenbrink en topscorer Jord Anbergen, die beide speelden bij de VV Hoogeveen, weer terug zijn gekeerd op het oude nest. EMMS wist zijn eerste thuiswedstrijd te winnen van LAC, ondanks het gemis van een aantal vaste krachten. Dat zegt genoeg.

Voor de vroege vogels is er om 10.00 uur een interessante openingskraker; Zuidwolde 4 speelt tegen Zuidwolde 3 Zal het de jonge honden van het derde lukken om de oude garde pootje te haken? Beide teams speelden het vorige weekend gelijk. Het vierde was aan het korfballen in Ruinerwold (7-7) en het derde speelde thuis knap gelijk tegen een elftal met veel oud eerste elftalspelers van de VV Beilen. Aan zelfvertrouwen dus geen gebrek.

Ook is er even later om 10.30 de wedstrijd van Zuidwolde 5 tegen Wijster 4. Het vijfde staat fier (mede) bovenaan en zal er uiteraard alles aan doen om deze positie te behouden tegen de groenwitten. Vorige week wonnen ze knap van andere groenwitten, uit Uffelte.

Zuidwolde 2 speelt ook tegen groenwitten, genaamd VV Musselkanaal. Na de knappe overwinning op Germanicus zullen ze deze goede lijn willen doortrekken. Zoals u weet ligt Musselkanaal in Groningen en de gehele provincie is sinds kort een van de 14 zogenaamde veiligheidsregio’s die het predicaat zorgelijk hebben. We weten dat het hier voornamelijk om de stad Groningen gaat, maar toch. Opletten geblazen voor onze mannen van Zuidwolde 2. Op de site van vv Musselkanaal is er een coronaprotocol gepubliceerd.

Nogmaals willen we benadrukken dat ook deze zondag wij als organiserende vereniging ons volledig zullen houden aan de voorschriften en richtlijnen van de KNVB en het RIVM. Wij hopen u graag te mogen begroeten.

Wij wensen alle supporters een plezierige wedstrijd en alle spelers heel veel succes!