Competitie van start

Geschreven op 24 september 2021 door .
Competitie van start

Nu de bekerwedstrijden klaar zijn begint het echte werk; de competities. Het eerste start zondag in Vollenhove tegen VENO. Het tweede gaat uit naar Erica. Het derde speelt, net als het vijfde thuis, en wel tegen Oranje Zwart 2 uit Wanneperveen. Het vierde gaat naar Pesse om tegen hun tweede een wedstrijd te spelen. Tenslotte het vijfde, zij spelen a.s. zondag al hun derde wedstrijd en wel tegen het vierde van HODO uit Hollandscheveld. Hun start was een beetje stroef om het eufemistisch uit te drukken, dus zullen zij azen op een wederopstanding tegen HODO. Het 35+ team bijt het spits af dit weekend. Zij spelen vanavond al een drietal wedstrijden in Pesse. Succes aldaar! Verder is het eerste vorige week op de foto gekomen, de komende weken volgen de overige teams.

Geen beperkingen voor voetballers en publiek langs de velden
Vanaf morgen zaterdag 25 september is het zover. Geen 1,5 meter afstand meer houden. Een grote stap naar ‘terug naar normaal’. Trainen en voetballen zonder beperkingen kon gelukkig al een tijdje, maar vanaf 25 september kunnen ook supporters weer zonder beperkingen langs de lijn staan. Tot nu toe gold dat er 1,5 meter afstand gehouden moest worden. Dat is straks niet meer nodig. Ook gelden er geen maximum aantallen voor het bezoeken van wedstrijden.

Horeca en sport
Ook voor de horeca vervalt de 1,5 meter echter heb je wel een coronatoegangsbewijs nodig om toegang te krijgen tot horeca. Voor de sportkantine, die wordt gezien als horecagelegenheid, is er een aantal uitzonderingen hierin. Zo is het mogelijk om een deel van de sportkantine/horeca af te scheiden van de rest van de ruimte zodat de sportkantine gedeeltelijk gebruikt kan blijven worden ook zonder coronatoegangsbewijs.

Wanneer er geen coronatoegangsbewijs nodig is:

• voor het gebruik van terrassen buiten en het afhalen van eten en drinken;
  • het nuttigen van afgehaald eten en drinken buiten het afgescheiden horeca gedeelte;

Wanneer er wel een coronatoegangsbewijs nodig is:

• voor het zittend nuttigen van eten en drinken binnen in het afgescheiden gedeelte voor horeca;

We kijken er enorm naar uit het voetbal weer te beleven zoals we dat het liefst doen: met supporters langs de lijn, op de tribunes en na afloop in de kantine. Tot ziens op het sportpark, wij wensen iedereen succes en veel plezier!