DZOH 1 - Zuidwolde 1 = 6-2 (3-2)

Geschreven op 17 augustus 2019 door Bert Brontsema
DZOH 1 - Zuidwolde 1 = 6-2 (3-2)

Verlies Zuidwolde in oefenpotje

Het voetbalseizoen is weer los en na een hete warme zomer ging Pluvius deze zaterdagmiddag/avond behoorlijk tekeer in Emmen. Met name in de 2e helft viel de regen met bakken uit de Emmense lucht. Voor beide teams was dit - na het zomerreces - weer de eerste oefenwedstrijd. In een redelijk gelijk opgaande eerste helft werd gerust met een 3-2 achterstand. De Zuidwoldiger treffers kwamen van de voeten van Tom Buijtendorp (mooie aanval via Robin Steenbergen en Frans Capellen) en Nico Schulting. Met name de treffer van Nico Schulting was een merkwaardige; centraal nam hij voor de goal de bal ineens met een volley op de voet en de bal leek naast te gaan. Echter uiteindelijk keurde de dienstdoende scheidsrechter wel een treffer toe. Wat bleek: er zat een gat in het doelnet, waardoor de bal achter de goal terechtkwam. Toch een treffer dus.

In de tweede helft werd er volop gewisseld en was het allemaal wat rommeliger. Tel daarbij op, dat Pluvius alle poorten open had om het watertekort van de afgelopen zomermaanden weer volledig te compenseren. Volledig doorweekt werd uiteindelijk een 6-2 nederlaag geleden. Komende dinsdag speelt Zuidwolde een oefenwedstrijd (uitwedstrijd) tegen FC Klazienaveen, aanvang 20.00 uur.  NB de foto is genomen tijdens de training thuis.