Voorbeschouwing Jan Braltentoernooi

Geschreven op 19 december 2016 door Egbert Buning
Voorbeschouwing Jan Braltentoernooi

VV Zuidwolde neemt a.s. woensdag 21 december deel aan de voorrondes van het prestigieuze Jan Braltentoernooi in de nieuwe Ezingesporthal in Meppel. De opzet is als volgt; op woensdagavond 21 december a.s. spelen poule A en B  en op donderdagavond de 22e spelen poule C en D. Zuidwolde is ingedeeld in Poule B en opent om 18.30 uur tegen zaterdag hoofdklasser Staphorst. Een voorproefje van een poulewedstrijd in de voorronde van het Protos Weering toernooi in Zuidwolde. Ook dan spelen ze tegen elkaar.

Vervolgens een uurtje later tegen Zandhuizen, een zondag vierdeklasser. Weer een uur later neemt het vlaggenschip het op tegen het thuisspelende Alcides, ook geen gemakkelijk potje tegen de zondag eersteklasser. Vorig jaar werd er met 2-0 verloren van de toen nog hoofdklasser. Om 22.15(!) speelt Zuidwolde de laatste wedstrijd van de avond tegen SC Emmeloord, een oude bekende. Vorig jaar zaten deze twee ploegen ook bij elkaar in de poule en won Emmeloord met 3-1. In de vorige editie deed Zuidwolde het niet onverdienstelijk; ondanks de twee genoemde verliespartijen speelde het gelijk (2-2) tegen Rolder Boys en won het van Wacker. Helaas was het niet voldoende om de finale te bereiken. Dit jaar zal Zuidwolde wederom boven zichzelf uit moeten stijgen om de finale te bereiken. Mocht Zuidwolde toch de finale halen, deze wordt gespeeld op 29 december. Gelukkig komt dit niet in conflict met Protos Weering.  De kwartfinale daarvan wordt op 30 december gespeeld, waarvan het uiteraard ook nog geen zekerheidje is dat die bereikt wordt.