Jantje blijkt alleskunner en wint WK Belterwijde. .

Geschreven op 11 juli 2018 door A-selectie
Jantje blijkt alleskunner en wint WK Belterwijde.

Jantje blijkt alleskunner en wint WK Belterwijde. Henk van den Berg wordt ‘’Grillmeister 2018’’.

Waar de A-selectie van VV Zuidwolde vorig jaar hun geluk beproefden tijdens de (solex) Grand Prix van Ruinen, kon men dit jaar de borst natmaken voor een heus Waterski Kampioenschap. Hierbij een kort verslag van de hoogtepunten.

10.15 uur - Rudi Giethoorn neemt zijn schoonmoeder mee.
Om 10.15 uur werd er verzameld bij de voetbalkantine van VV Zuidwolde. Rudi ging overduidelijk voor ‘’save’’ en kwam met een joekel van een koelbox aanzetten. Volgens Rudi een uitstekende koelbox voor zo’n grote groep, zijn schoonmoeder zou er immers ook in passen. Wat is het ook een fijne jongen!

11.01 uur: Robin Steenbergen trapt af! Danny krijgt eerste waarschuwing.
Gelukkig voor autocrosser Robin was het een activiteit zonder motoren. De uiterst fanatieke Robin trapte de dag uiteraard af. Hij moest en zou de eerste zijn. Welgeteld 43 seconden na aankomst wist Robin dan ook de tas met chips al te vinden en zodoende begon hij aan zijn eerste zak Lays Paprika XXL.

Aansluitend om 11.02 uur kreeg Danny a.k.a. Tsunami Danny zijn eerste waarschuwing van de groep, insmeren Danny!

11.15 uur: Kreuze geeft les aan Kreuze.
De ervaren Gerald Kreuze wilde in al zijn gedrevenheid graag aan de ‘’jonge garde’’ laten zien hoe het moest. Echter ging dit niet helemaal van een leiendakje. Na 4x proberen werd Gerald de boot in getrokken. Alsof dit nog niet pijnlijk genoeg was liet zoon Leon Kreuze even zien hoe het wel moest. Geeft niks Kreuze, je bent dan ook al bijna 50+!

12.04 uur: Steven Berghuis houdt het niet vol, PLOP!
Rond de klok van 12 moest Steven zich overgeven aan zijn lichaam. Het zweet brak hem aan alle kanten uit en hij kon écht niet anders. Hij probeerde zijn gedachten op meerdere manieren te verzetten om het nare gevoel van het grote gemis kwijt te raken. Desondanks zwichtte steven om 12.04 uur en plopte hij zijn eerste biertje open.

14.41 uur: Frans Capellen - ‘’Waterskiën kan ik wel, ik ga wel wake boarden’’
Frans wist ons in vele woorden uit te leggen dat hij al kon waterskiën. Leon Schoemaker was zichtbaar onder de indruk. Dit bleek echter van korte duur.

14.44 uur: Frans Capellen – ‘’Wakeboarden is saai, ik ga waterskiën’’
Inmiddels weten wij beter, zie video.

14.48 uur: Frans Capellen – ‘’Waterskiën is eentonig, ik ga even lekker aan de kant zitten’’
Helemaal prima Frans!

15.00 uur: Joris de Roo blijkt alleskunner. Danny verdedigt de clubkleuren.
Enigszins onverwachts bleek Jantje de Roo wel een watersport talent. Waterskien, wakeboarden? Geen probleem voor Jantje! Nagenoeg de gehele selectie was aandachtig toeschouwer van de talentvolle Joris. Echter ontbrak er één iemand…

Danny gaf namelijk ook de volle 100% en het ontbrak hem niet aan motivatie. Zijn wetsuit ging al vroeg op de dag uit, want Danny was voornemens om de clubkleur ROOD op zijn rug te laten branden. De foto’s houden we even intern, echter kan ik garanderen dat het ruimschoots gelukt is.

17.30 – tot eind: Henk van den Berg beukt Kliko van zijn troon. Henk introduceert i-1-j-1 systeem.
Pijnlijk als het was moest Mark ‘’Kliko’’ van de Beld zijn Grillmeister titel afstaan aan Henk van den Berg. Henk introduceerde direct het nieuwe i-1-j-1 systeem, ook wel bekend als: ik 1 jij 1.

De spelersvrouwen waren inmiddels ook aangesloten bij het gezelschap en zodoende werd de dag op een gezellige manier afgesloten.Al met al een topdag! Mark Gortemaker en Wijpke Nijmeijer bedankt voor het varen, de tips en gezelligheid! Jumbo Termeulen voor de top BBQ en de familie Zandman voor het beschikbaar stellen van de achtertuin!

Overige foto's/video's: