Luit Terpstra

Geschreven op 15 maart 2022 door Bestuur VV Zuidwolde
Luit Terpstra

Gisteren bereikte ons het droevige bericht dat ons lid van verdienste Luit Terpstra is overleden. Luit was 63 jaar lid van VV Zuidwolde en een op en top "rood-zwarte". Luit heeft van jongs af aan gespeeld bij VV Zuidwolde, aanvankelijk bij de zondagtak, daarna bij de zaterdagtak, vervolgens is hij op latere leeftijd weer op de zondag gaan voetballen als recreant. Toen heeft hij nog vele jaren (Luit was toen de 50 jaar al gepasseerd) in het 6e team van VV Zuidwolde gespeeld. Hij speelde veelal als laatste man en was vooral een uiterst technische voetballer, die altijd op de goede plaats stond. Naast het veldvoetbal op de zaterdag en de zondag speelde Luit ook vele jaren als zaalvoetballer bij VV Zuidwolde.

Daarnaast droeg Luit ook de jeugd altijd een warm hart toe en was hij tientallen jaren jeugdleider en jeugdtrainer. Hij reed altijd mee naar uitwedstrijden en deed veel onzichtbaar werk. Daarnaast is Luit ook vele jaren trainer van het dameselftal van VV Zuidwolde geweest. Tevens was Luit vele jaren actief als vrijwilliger bij de club. Met het overlijden van Luit Terpstra verliest de vereniging een markante clubpersoonlijkheid.

Wij wensen de familie veel sterkte met het verlies en overlijden van Luit Terpstra.