Mooie competitieronde Old-Stars op Woltingeslag

Geschreven op 22 maart 2023 door Old-Stars
Mooie competitieronde Old-Stars op Woltingeslag

eerste competitiezege Old-Stars Zuidwolde

Onder een mooi voorjaarszonnetje werden op donderdagmiddag 2 maart j.l. door het bestuur van vvZuidwolde en de Old-Stars-sponsor Kantoor Jansen en Meester) maar liefst 8 Old-Starsteams/verenigingen

uit de regio begroet op sportpark "Woltingeslag".

Met circa 100 deelnemers plus de nodige supporters was sportpark "Woltingeslag" cq het jeugdige Old-Starsarena  "Woltingeslag" en de kantine van vvZuidwolde flink bezet.

De deelnemende Old-Stars-teams waren:

FC Meppel, DVC Dedemsvaart, IJVV (IJsselmuiden), Sport Vereent (Oldeberkoop), HZVV (Hoogeveen), Vitesse '63 (Koekange), vv Steenwijk en het organiserende Old-Starsteam van vvZuidwolde.

De wedstrijden werden onder goedkeurend oog van voorzitter vv Zuidwolde Bert Kruit en oud-voorzitter vv Zuidwolde Arend Ringenier gespeeld.

Gelet op de stand in de competitie werden er vooraf al enkele wedstrijden als zeer belangrijk (beslissend?) aangemerkt. Bovenin draaide het met name om de teams van vv Steenwijk ( 22 punten), Vitesse '63 (21 punten) en HZVV (18 punten).

Onderin draaide het met name om DVC Dedemsvaart (met oud-voorzitter van de BVO FC Emmen en later amatereurvereniging Dedemsvaart: Alle Pijlman in de gelederen) en het Old-Starsteam vvZuidwolde. Met name vvZuidwolde smachtte naar de eerste overwinning in deze competitie.

Old-Stars vvZuidwolde-Sport Vereent = 1-0. Albert Dekker matchwinner

Zuidwolde werd op haar wenken bediend in haar eerste wedstrijd. Albert Dekker liet de Zuidwoldiger aanhang juichen door met een uiteraard machtige uithaal het net te laten bollen. Met bloed, zweet en tranen werd de 1-0 voorsprong uiteindelijk over de eindstreep getrokken.

De 2 volgende wedstrijden verloor Zuidwolde met 2-0 tegen FC Meppel en 2-0 tegen IJVV. Met de overwinning op Sport Vereent verlieten de Old-Stars van vvZuidwolde de laatste plaats. Deze wordt nu ingenomen door DVC Dedemsvaart.

Bovenin in deze competitie werden spannende wedstrijden gespeeld. Allereerst verspeelde HZVV kostbare punten in haar eerste duel tegen IJVV (1-1).

Vervolgens won Vitesse '63 het topduel tegen vv Steenwijk met 1-0.

Vitesse '63 won haar 2e duel tegen IJVV met 3-0. Daarna won HZVV met 2-0 van vv Steenwijk en won Vitesse '63 haar laatste duel nipt met 2-1 van FC Meppel.

Vitesse '63 werd in deze competitieronde de glorieuze winnaar en staat met 30 punten bovenaan. vv Steenwijk en HZVV staan gedeeld op de 2e plaats, met beiden 25 punten (waarbij het doelsaldo van vv Steenwijk iets beter is dan HZVV).

De slotdag van deze competitie vindt op 24 maart a.s. plaats bij Sport Vereent

(Oldeberkoop). Bovenin lijken de kaarten geschud, maar net als bij het profvoetbal (kijk naar het debacle van FC Utrecht tegen de amateurs van Spakenburg = 1-4 verlies voor FC Utrecht) kunnen er nog verrassingen vallen. Vitesse '63 speelt dan tegen DVC Dedemsvaart en de topper tegen HZVV.

HZVV speelt daarnaast nog tegen Old-Stars vvZuidwolde. vv Steenwijk speelt mogelijkerwijs nog lastige wedstrijden tegen IJVV (de nr. 4 in de competitie) en de derby tegen FC Meppel (de nr. 5 in de competitie). Nog volop spanning derhalve.

De wedstrijden op sportpark Woltingeslag stonden onder prima leiding van de scheidsrechters Ad Voortman, Arnold Leenders en Hans Kuperus. Dank voor hun leiding.

Daarnaast een compliment voor de vele vrijwilligers (w.o. het kantinepersoneel) bij het Old-Starsteam van vv Zuidwolde.

Al met al kon terug gezien worden op een mooie voetbalmiddag.

Op 28 april a.s. speelt het Old-Starsteam van vv Zuidwolde mee aan een groot Old-Stars-toernooi bij HZVV, met daarin BVO-teams van Go Ahead Eagles, SC Heerenveen, FC Utrecht, FC Emmen, SC Cambuur, FC Groningen, Heracles, Pec Zwolle en de amateurclubs HZVV, Vitesse '63, FC Meppel, vv Steenwijk en uiteraard het Old-Stars-team van vvZuidwolde