Oefenwedstrijd DVC i.o. – Zuidwolde 1-3

Geschreven op 02 juli 2021 door .
Oefenwedstrijd DVC i.o. – Zuidwolde 1-3

Na ongeveer driekwart jaar niet meer te hebben gespeeld mocht het eindelijk weer.

Begin opstelling: Sjors van de Weide in de goal. Mathijs Steenbergen, Ralf Zanthinge, Mitchell Krikken, Steven Berghuis, Martijn Spijkerman, Mark van de Beld, Nico Schulting, Sven Cazemier, Tom Buijtendorp en Frans Capellen. Wisselspelers: Bas Hempen, Bastin Steenbergen, Twan van ‘t Zand, Vincent Hulst en Joris de Roo.

Op een heel matig kunstgrasveld heeft Zuidwolde gisteravond een degelijke wedstrijd gespeeld tegen DVC i.o. (de fusieclub van SV Dedemsvaart en SCD). Na lange tijd niet te hebben gespeeld was het in het begin wat onwennig, het veld droeg niet bij tot mooi combinatiespel. Toch was het met name Zuidwolde dat via Frans en Tom enkele kansen kreeg. Halverwege de eerste helft wist Frans uit een snelle tegenaanval de 0-1 te scoren en even later stond Tom op de juiste plek om de 0-2 te maken. Zuidwolde speelde degelijk en DVC had de hulp nodig van de scheidsrechter om terug in de wedstrijd te komen, hij zag af en toe een overtreding over het hoofd en benadeelde Zuidwolde door af en toe niet te fluiten. Hierdoor wist DVC vlak voor rust de 1-2 te scoren. Ruststand 1-2.

Zuidwolde wisselde in de rust Mitchell, Martijn, Mark, Sven en Tom. Ondanks de vijf wissels bleef het systeem intact en probeerde Zuidwolde de derde treffer te scoren. Nu werd Zuidwolde ook meerdere keren benadeeld door de scheidsrechter die af en toe voor irritatie zorgde.  Gelukkig liet Zuidwolde zich niet uit het spel halen en bleef herhaaldelijk gevaarlijk. In de 60e minuut maakte Steven een wereldgoal van ongeveer 40 meter, die hij vol op de pantoffel nam en die precies in de kruising belandde. Het restant werd goed uitgespeeld, DVC drong wel aan maar was niet echt bij machte om Zuidwolde pijn te doen. Zuidwolde was aanvallend gevaarlijker en Mathijs had nog een enorme kans op 1-4, maar hij miste op een haar.

Na 90 minuten vond de scheidsrechter het welletjes en was de winst voor Zuidwolde.

Ondanks dat er lange tijd niet was gespeeld, zijn bepaalde patronen goed zichtbaar en kunnen we de aankomende competitie met vertrouwen tegemoet zien.

* geen actuele foto