Old-Stars Zuidwolde stunten op HZVV-toernooi

Geschreven op 01 mei 2023 door Old-Stars
Old-Stars Zuidwolde stunten op HZVV-toernooi

Op een sterk bezet Old-Stars-toernooi bij HZVV te Hoogeveen behaalde het

Old-Stars-team van vvZuidwolde een fraaie 4e plek.

Het sterk bezette toernooi bestond uit de volgende teams:

FC Utrecht, FC Groningen,Pec Zwolle, Go Ahead Eagles, ESA Old-Stars Arnhem, AVC Heracles, Cambuur Leeuwarden (Jan Bruin), SC Heerenveen, FC Emmen, Mix-team, HZVV 1, HZVV 2, Steenwijk, Vitesse '63, FC Meppel en Old-Stars vvZuidwolde.

Het Old-Stars-team van Zuidwolde was ingedeeld in een poule met HZVV 1, ESA Old-Stars Arnhem en Cambuur Leeuwarden (Jan Bruin).

Het Old-Stars-team van Zuidwolde moet gedacht hebben, dat "de eerste klap een daalder waard moet zijn". In een spannende wedstrijd werd met 1-0 gewonnen van HZVV 1.

De 2e wedstrijd werd gespeeld tegen ESA Old-Stars Arnhem (zeg maar Vitesse Arnhem). Met maar liefst 7-1 werden de Arnhemmers aan de zegekar gebonden.

In "winning-mood" werd ook het laatste pouleduel tegen Cambuur Leeuwarden (Jan Bruin) met 2-0 gewonnen.

Als poulewinnaar werd het Old-Stars-team van Zuidwolde  in de 1/4-finale gekoppeld aan het Mix-team. Ook in dit duel liet Old-Stars Zuidwolde er geen (kunst)gras over groeien en werd er gedecideerd met 2-0 gewonnen.

Dat leverde vervolgens een 1/2-finale op tegen FC Utrecht. Het Old-Stars-team Zuidwolde kroop graag in de "Old-Stars-Spakenburgrol". Je weet het maar nooit.

In een spannende wedstrijd ging het Old-Stars-team van Zuidwolde uiteindelijk nipt met 2-1 onderuit tegen de Utrechtenaren.

In de strijd om de 3e en 4e plek wachtte een regelrechte derby tussen Old-Stars Zuidwolde en Old-Stars Vitesse '63. Het was een "cup-wedstrijd-waardig duel",

waarbij het alle kanten op kon gaan. Uiteindelijk won Old-Stars Vitesse '63 nipt met 2-1. Volgens spelers van Old-Stars Zuidwolde werd hun op het laatst nog een zekere strafschop onthouden. De dienstdoende scheidsrechter (Bas Nijhuis ?!) wilde hier echter niets van weten.

Uiteindelijk kon het Old-Stars-team van Zuidwolde met een 4e plek  terugkijken op een fraaie prestatie.

De 1e plaats ( en kampioen dus) werd FC Utrecht;

2e plaats voor HZVV 1;

3e plaats voor Vitesse '63 uit Koekange;

4e plaats voor Old-Stars vvZuidwolde

Minpuntje bij de "hoge"presatatie was, dat we ook "hoog" scoorden in het fairplay-klassement. In het fairplay-klassement stonden we ver bovenaan.

De beoordelingspunten bij dit fairplay-klassement waren:

a. Rennen, slidings, lichamelijk contact, bal boven heuphoogte       - 1 strafpunt

b. Tijdstraf 2 minuten                                                                                - 2 strafpunten

c. Rode kaart                                                                                              - 6 strafpunten

Old-Starsteam Zuidwolde had 59 (?!!!!!!) strafpunten. Er was een gapend gat met nr. 2 in dit fair-pay-klassement FC Utrecht met 50 strafpunten. Nog werk genoeg te doen dus........

Echter met de 4e plek kon op een geslaagde dag worden teruggekeken.

Naast een fraaie beker bestond de prijs uit een mooie wedstrijdbal. Uiteraard komt deze prijs in de eregalerij van Old-Stars Zuidwolde te staan.