Overlijdensbericht

Geschreven op 29 januari 2018 door Bestuur VV Zuidwolde
Overlijdensbericht

In Memoriam                               Willem Jansen

Geschokt en verdrietig hebben wij vanmorgen kennisgenomen van het overlijden van ons zeer gewaardeerde bestuurslid en Lid van Verdienste Willem Jansen. Hoewel Willem al enige tijd ziek was kwam zijn overlijden toch nog onverwacht. Willem mag gerust “een icoon c.q. boegbeeld" van met name de vereniging v.v. Zuidwolde genoemd worden. Met minder doen we Willem zeker tekort. In de laatste Algemene Ledenvergadering van 19 december 2017 werd aandacht geschonken aan het 50-jarig lidmaatschap van Willem bij de vereniging. Vanwege zijn ziekte kon Willem helaas niet aanwezig zijn bij deze Algemene Ledenvergadering.

Willem is op 12-jarige-leeftijd - bij de C's - begonnen met voetballen bij de Voetbalvereniging Zuidwolde.  Bij de senioren is hij eerst gaan voetballen bij de zaterdagtak van de v.v. Zuidwolde. Willem vertelde onlangs nog, dat hij een hele mooie herinnering had aan het behaalde kampioenschap eind jaren '70 met de toenmalige zaterdagtak van Zuidwolde 1. Later is Willem gaan voetballen op de zondag bij o.a. Zuidwolde 3 en heeft toen ook hele mooie voetbalperioden meegemaakt. Daarnaast is Willem al op jonge leeftijd (vanaf 1980) in het bestuur van v.v. Zuidwolde gekomen en heeft daarin nagenoeg - behalve het voorzitterschap - alle bestuurlijke functies bekleed. In Willem verenigde zich - naast 50 jaar lidmaatschap - dan ook tientallen jaren bestuurservaring. Kenmerkend aan Willem was dat hij vooral een verenigingsman was. Willem bezocht tot nog niet zo lang geleden ook regelmatig wedstrijden van de lagere elftallen van Zuidwolde.

Als hoofd kantinezaken was "de kantine" en met name de bar en de keuken van de v.v. Zuidwolde het paradepaardje voor Willem. Nu met de verbouwing van het nieuwe clubhuis doet het ons deugd, dat Willem nog actief betrokken is geweest bij de keuze van de vorm, de cultuur en de ziel van met name de bar/keuken in de nieuw te herrijzen voetbalkantine. "De algehele staat van dienst" van Willem bij de vereniging is dan ook onmetelijk lang. Wij zijn Willem dan ook heel veel dank verschuldigd voor zijn betekenis voor de Voetbalvereniging Zuidwolde.

Met het verlies van Willem Jansen verliezen wij dan ook niet alleen een oprecht clubman, maar vooral een verenigingsman.

Wij wensen de familie Jansen heel veel sterkte met het verlies van hun dierbare.