Start nieuwe seizoen

Geschreven op 29 juli 2020 door Egbert Buning sr.
Start nieuwe seizoen

De loting voor de Noordelijke districtsbeker heeft inmiddels plaatsgevonden. Zuidwolde 1 zit in een poule met alleen maar tweedeklassers, eerlijk verdeeld over de zaterdag en zondag zoals dat tegenwoordig gaat. De tegenstanders zijn in volgorde van speeldag SC Joure (uit, zaterdag 29 augustus). Dan zondag 6 september thuis tegen VENO en de laatste wedstrijd weer op zaterdag (12 september) uit tegen VVI. VVI, VVI ...... waar kennen we dat van? Juist, de ploeg van Bas Bijen, onze oud-trainer. Dat is dan wel weer leuk!

Zuidwolde 2 speelt uiteraard ook beker. Zij zitten nog wel met alleen maar zondagploegen in een vrij zware poule. Tegenstanders zijn Alcides 2, VKW 2 en Raptim 3. De speeldag is de reguliere zondagmorgen in het laatste weekend van augustus en de eerste twee weekenden van september.

Zuidwolde 1 begint volgende week weer met trainen en er zijn ook al enkele oefenwedstrijden ingepland; zondag 16 augustus uit naar Schoonebeek (SVV ’04) en zaterdag 22 augustus thuis tegen VV Gramsbergen.

Even ter toelichting voor het publiek, dat in principe gewoon welkom is. De KNVB heeft zgn. coronaprotocollen opgesteld. Deze zijn niet eenvoudig te doorgronden, maar enkele punten zijn: maximaal 250 personen per sportpark, dit is excl. de spelers en begeleiding etc. Ook moet de anderhalve meter richtlijn worden gerespecteerd.