Van de bestuurstafel (deel 3)

Geschreven op 04 maart 2021 door Bestuur VV Zuidwolde
Van de bestuurstafel

Al bijna een jaar bepalen coronamaatregelen ons leven. Daarbij zijn we als voetbalvereniging steeds blijven kijken naar wat wèl kan en mag, voor ons welzijn maar ook om de binding met de club niet te verliezen. Zo gingen de trainingen voor de jeugdleden gewoon door en was en is er op zaterdag een alternatief programma voor de jeugd. Dankzij de inzet van de JVZ-begeleiding wordt er steeds een gevarieerd voetbalprogramma geboden. Ook bij de senioren (A-categorie) wisten de trainers oefenstof aan te bieden waarmee de trainingen binnen de geldende regels konden doorgaan. Het animo hiervoor was zowel bij de jeugd als bij de senioren bijzonder groot, een opkomst van vrijwel 100%. Zelfs spelers die we al een tijdje niet meer gezien hadden keerden terug. Geen fluctuaties in ons ledenbestand dus. Van onze recreanten, old-stars en vrijwilligers horen we dat vooral het sociale aspect van de vereniging erg wordt gemist. De behoefte om gezamenlijk te sporten èn elkaar te spreken is groot. Een vereniging is een ontmoetingsplek, een uitlaatklep en draagt bij aan het fit en goed voelen. Hoewel de maatregelen noodzakelijk en begrijpelijk zijn, tekenen de negatieve sociale en emotionele gevolgen zich af. Met name jongeren en jongvolwassenen ondervinden de sleur van het binnenzitten en snakken naar frisse lucht en lekker sportief bezig zijn. Gelukkig kwam gisteravond het kabinet eindelijk met goed nieuws voor buitensporten. Vanaf 3 maart a.s. wordt de leeftijdsgrens om samen in teamverband te mogen sporten verruimd naar t/m 26 jaar.

Wat gebeurde er nog meer? Ook in coronatijd heeft onze klusploeg het sportparkterrein netjes gehouden. En we hadden met Kerst de VV Zuidwolde kennisquiz, met maar liefst 70 deelnemers en  jonge toppers hoog op de eindlijst zoals Cedric Jansen, Leon Schoemaker en Remon Baas, de titel ging naar Jan Jabben. Binnen het dagelijks bestuur ging het overleg zo veel mogelijk door. Op dit moment zijn we bezig met de voorbereiding van de uitgestelde ALV, deze staat gepland voor woensdagavond 7 april as. Vanwege de coronamaatregelen zal deze wat anders zijn dan normaal, dit keer in digitale vorm en zullen uitsluitend de statutair noodzakelijke onderwerpen aan de orde komen. Nadere informatie hierover ontvangt u binnenkort. Verder worden de financiën voortdurend extra goed in de gaten gehouden, daarbij zijn diverse steunpakketten aangevraagd. Tot slot, kunnen we melden dat samen met de technische commissie voor het komende seizoen de trainers en begeleiding inmiddels zijn vastgelegd. Hoewel dat al gericht is op het nieuwe seizoen hopen we er toch heel erg op, dat er op enig moment ook in dit seizoen nog gevoetbald gaat worden met publiek. Welk scenario de KNVB  nog in petto heeft om de competities te hervatten (evt. regionaal) zullen we moeten afwachten. Update: inmiddels is bekend dat de competities definitief niet meer worden hervat. Wij vestigen onze hoop nu op de regiocup, u hoort zo zsm van ons.