Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Raptim 1

Geschreven op 11 maart 2016 door Bert Brontsema

Nieuwe ronde, nieuwe kansen
Afgelopen zondag verloor ZUIDWOLDE het belangrijke uitduel tegen ZWARTEMEER terecht met 2-0. Beslissende situatie was het missen van strafschoppen in de 43e minuut door Marcel Linthorst. Voor zover mij bekend een unicum, dat Marcel strafschoppen mist. Zeker zo kort voor de rust was dit een belangrijk en beslissend moment in de wedstrijd.
Echter niet getreurd. A.s. zondag zijn er "nieuwe ronde, nieuwe kansen". Koploper RAPTIM komt namelijk op bezoek op sportpark Woltingeslag.
Wil ZUIDWOLDE nog wat, dan moet het zondag wat. Bij winst op RAPTIM doet ZUIDWOLDE weer mee om de bovenste prijzen en kan het de competitie ook nog weer spannend maken. Het op de 2e plaats staande ZWARTEMEER heeft dan bij thuiswinst op TWEDO nog slechts 1 verliespunt meer dan RAPTIM. Wel moet ZWARTEMEER dan nog 2 inhaalwedstrijden winnend afsluiten.

Alle belang dus om komende zondag met winst af te sluiten. RAPTIM-coach Henk Veenhof zal deze statistieken ook niet onbekend voorkomen en zal - hem kennende - zijn team uiterst strijdvaardig in de arena brengen. Kortom een interessant duel zondag a.s..

ZUIDWOLDE en RAPTIM kennen een rijke historie met veelal mooie potten voetbal.

In het seizoen 2008/2009 speelden beide teams ook in de 3e klasse tegen elkaar. RAPTIM won toen in Coevorden met 3-2, dankzij treffers van René Schepers, Stef Wubbema en hun toenmalige goalgetter Aloys Goffin. De Zuidwoldiger-treffers kwamen van de voeten van Marcel linthorst en Carlos Lopes Macedo.
Het duel in ZUIDWOLDE stond toen in het teken van het aanstaande kampioenschap van RAPTIM. Zover kwam het echter niet op 12 april 2009. Zuidwolde won toen onder redelijk warme weersomstandigheden met 3-1 door doelpunten van Gerald Kreuze, Carlos Lopes Macedo en Stefan Liezen. Aloys Goffin scoorde toen namens RAPTIM. RAPTIM moest toen het kampioenschap 2 weken uitstellen en won toen met 4-3 van STEENWIJK en promoveerde toen naar de 2e klasse. ZUIDWOLDE eindigde in dat jaar als 3e en veroverde toen overigens nog wel een periodetitel. Mogelijk dat de roodzwarten dit seizoen nog een toetje mogen krijgen middels een periodetitel. Voorwaarde daartoe is echter wel dat er dan zondag gewonnen gaat worden tegen RAPTIM.

Zuidwolde 2 heeft eindelijk "het zoet der overwinning" weer te pakken. Afgelopen zondag won men de derby in en tegen RUINERWOLD met 1-2. Komende zondag treft men op sportpark Woltingeslag een belangrijke concurrent voor de bovenste plaatsen, t.w. "de Groningers van HELPMAN". Het is het duel tussen de nr. 3 tegen de nr. 4 in de competitie. Aangezien de verschillen bovenin bijzonder klein zijn is winst super belangrijk voor de manschappen van coach Henry Vogelzang.

Koploper Zuidwolde 3 reist af naar Germanicus 4. De Coevordenaren staan op de 11de plaats. Zo op het oog moet ZUIDWOLDE 3 dit duel kunnen winnen, maar na een lange winterperiode kan het voor beide teams wellicht "vriezen of dooien worden". Je weet het maar nooit.

Koploper Zuidwolde 4 treedt thuis aan tegen PESSE 2 (de nr. 12 in de competitie). We verwachten een thuisoverwinning.

Zuidwolde 5 (FC ECHTEN) verloor afgelopen zondag nipt van RAPTIM 6 (3-2 verlies). Zondag a.s. zijn er eveneens "nieuwe ronde, nieuwe kansen voor de Echtenaren". Op bezoek bij de buren in Balkbrug zijn er zeker kansen op winst.

Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams komende zondag weer veel succes toe.