Voorbeschouwing ASVB 1 - Zuidwolde 1

Geschreven op 01 juni 2017 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing ASVB 1 - Zuidwolde 1

Zorgt Zuidwolde 1 voor een mooie seizoenafsluiting?

Op 2e Pinksterdag - maandag 5 juni a.s.) - speelt Zuidwolde 1 voor promotie naar de 2e klasse haar beslissende wedstrijd in Blijham tegen ASVB. Zuidwolde begint dit duel met een 3-1 voorsprong. Dit was namelijk het resultaat afgelopen zondag op sportpark Woltingeslag. Indien Zuidwolde deze wedstrijd tot een goed einde weet te brengen dan keert Zuidwolde na 5 seizoenen terug naar de 2e klasse. Het zou een mooie bekroning zijn van het afgelopen seizoen. Echter zover is het nog niet. Tegenstander ASVB zal zich zeker niet kansloos achten. Het uitgescoorde doelpunt zal de ploeg van coach Richard Nuus zeker moraal geven voor het 2e duel in Blijham. Het zullen nog zeker 90 hete minuten worden voor de ploeg van coaches Jarrisch Keizer en Gerald Kreuze. Langs deze weg duimen we voor de hoofdmacht van Zuidwolde.

3 x kampioen in één seizoen. ECHT waar bij Zuidwolde 5/FC ECHTEN

Zoiets gebeurt alleen maar in sprookjes. Maar niet alleen daar. Ook in ECHTEN gebeurde het. Eerder in de slotfase van dit seizoen werd het kampioenschap van ZUIDWOLDE 5/ FC ECHTEN al eens gevierd in Steenwijksmoer. Na het bierfeest vond een ware ontwaking plaats, toen de KNVB besloot een van de concurrenten (EMMS/Lutten 5) in het zadel te helpen door een achteraf bekend geworden gestaakte wedstrijd tegen Balkbrug 4 uit de inmiddels opgemaakte ranglijst te halen. Niet getreurd. De week erop kon ZUIDWOLDE 5/FC ECHTEN alsnog het kampioenschap behalen door het thuisduel tegen EMMS/LUTTEN 5 minimaal gelijk te spelen. De feestcommissie had al het voorwerk voor het feest geregeld. Alleen, de gehoopte einduitslag kwam er niet; 1-3 verlies. Oeps, maar het geplande feest ging natuurlijk wel door. Afgelopen zondag ging het reeds uitgespeelde ZUIDWOLDE 5/FC ECHTEN maar eens op bezoek in Weiteveen. Aldaar waren de plaatselijke boys zo vriendelijk hun sportieve plicht te doen door tegenstander EMMS/LUTTEN 5 met 3-2 te verslaan. De vlag kon derhalve voor de 3e keer dit seizoen in top.

Zuidwolde 3 speelt zondag a.s. haar laatste competitiewedstrijd thuis tegen Smilde '94 2. We verwachten een overwinning. Na een moeilijke start in deze competitie sluit ZUIDWOLDE dit seizoen met een mooie plek in de middenmoot af.

Zuidwolde 4 won afgelopen zondag afgetekend met 4-0 van Germanicus 5. Met nog 1 competitiewedstrijd te gaan tegen WKE'16 4 sluit Zuidwolde 4 dit seizoen met een podiumplek af.

Komende vrijdagavond sluit het Zuidwolde 45+-team haar laatste 2 wedstrijden af op sportpark "de Schutlanden" in Hoogeveen. Tegenstanders zijn: Tiendeveen 45+ en Hollandscheveld 45+. Mocht Zuidwolde 45+ beide wedstrijden winnen dan sluit men het seizoen af met een naar verwachting 2e plaats in hun competitie. Een fraai resultaat