Voorbeschouwing Bargeres 1 – Zuidwolde 1

Geschreven op 07 november 2014 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Bargeres 1 – Zuidwolde 1

Jurgen Locadia – Harald Berg – 3 debuuttreffers

U zult zich ongetwijfeld afvragen welke associatie deze namen hebben met het treffen tussen Bargeres 1 en Zuidwolde 1 komende zondag op sportpark "Brinkendal" te Bargeres.

De link zit hem in de naam Jurgen Locadia (geb.07-11-1993).

Vandaag (7 november 2014) is hij dus jarig en wij feliciteren hem allicht met zijn 21e verjaardag. De huidige speler van PSV Eindhoven begon in zijn vroegste jeugd zijn voetbalcarriere bij BARGERES. Via de jeugd van EMMEN ging hij in 2009 naar de voetbalopleiding van WILLEM ΙΙ in Tilburg. Amper 1 jaar later maakte hij de overstap naar de jeugd van PSV. Het ging vervolgens snel met hem en nadat hij in 2011 al eens een invalbeurt had in een bekerwedstrijd voor PSV maakte hij op 30 september 2012 zijn eredivisiedebuut in een wedstrijd tegen VVV uit VENLO.

Menigeen zal zich dat debuut nog goed kunnen herinneren, want Jurgen Locadia schreef op die avond historie. Hij viel minuut in en maakte er een opzienbarend debuut van. In 22 minuten scoorde in de 68e hij als debutant 3 treffers. Een zeldzame vertoning, getuige ook het feit, dat hij daarmee (als eredivisiedebutant 3x scoren) – na 10 augustus 1969 – de opvolger was van de Noor Harald Berg, die toentertijd als debutant 3x scoorde voor ADO DEN HAAG.

Een leuk opwarmertje voor komende zondag. Een opwarmertje hebben we ook wel nodig, zeker na de zeperd van afgelopen zondag bij het n.m.m. onnodige 3-1 verlies tegen MUSSELKANAAL. De 1e helft was er niets aan de hand en lag ZUIDWOLDE op gewonnen koers. De 0-1 voorsprong was een magere afspiegeling van de krachtsverhoudingen in de 1e helft. Wat er nadien exact aan de hand was valt moeilijk te zeggen. Was het de wind ?, Lag het aan de thee ? Of lag het aan de tegenstander?. Zeg het maar. Feit was dat Zuidwolde na de thee amper een duel won. Een tandje er bij kan dunkt me geen kwaad.

Bargeres en Zuidwolde kruisten elkaar al eens eerder de degens. Dat was in het seizoen 2010-2011. Op 14 november 2010 won Zuidwolde het thuisduel met 3-0. De treffers kwamen van de voeten/hoofd van Carlos Lopez Macedo, Marcel Linthorst en..................Frans Capellen.

De uitwedstrijd verloor ZUIDWOLDE met 2-1. Al vroeg in de wedstrijd kwam ZUIDWOLDE op een 2-0 achterstand, dankzij treffers van Rik Zinnemers en Jorrit Visser. Zuidwolde werd gedwongen om in de achtervolging te gaan en kreeg ook met name in de 2e kansen. Alleen Marcel Linthorst wist te scoren, zodat Zuidwolde uiteindelijk dit treffen met 2-1 verloor.

ZUIDWOLDE 2 is samen met GOMOS 2 uit NORG trotse koploper in haar klasse. Komende zondag speelt Zuidwolde 2 thuis op Woltingeslag een belangrijke wedstrijd tegen de nr. 3 in haar klasse (Asser Boys 2).

ZUIDWOLDE 3 kan na een goede start in de competitie wel weer eens een voerwining gebruiken. Zondag zijn daartoe opnieuw kansen in het thuistreffen tegen LEO ui LOON /ASSEN.

ZUIDWOLDE 4 behaalde in de topper tegen WKE 4 een royale overwinning (6-2) en is eveneens koploper uin haar klasse. Zondag a.s. speelt ZUIDWOLDE 4 een thuisduel tegen HOC 4 (?). Nog nooit van gehoord, u ook niet. Napluizen leert dat dit een fusieclub is, t.w. HUNSO-ORING-COMBINATIE. Als zondagman is dit dus voor mij gewoon een wedstrijd tegen de groenen van ORING. Wellicht is dit een mooie opmaat voor een mogelijke fusie tussen vv Zuidwolde en ZZVV.

Tsjaa, ZZC zou het dan kunnen worden..............

ZUIDWOLDE 5 (FC ECHTEN) speelt zondag a.s. tegen STEENWIJK 3. Door enkele nederlagen op rij zijn de ECHTENAREN naar één van de onderste plaatsen in haar competitie gekelderd. Tijd voor een transfertje lijkt me.

Tot slot speelt ZUIDWOLDE 45+ 1 vrijdagavond in Tiendeveen tegen HZVV45+ 1

Er staan dus weer mooie wedstrijden te wachten dit weekeinde. Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldigerm teams weer veel succes toe.