Voorbeschouwing Beilen 1 - Zuidwolde 1

Geschreven op 31 augustus 2018 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Beilen 1 - Zuidwolde 1

Bekerwedstrijden voor Zuidwolde 1, 2, 3 en 4

Komend weekeinde barst ook het amateurvoetbal weer in alle hevigheid los. Traditiegetrouw begint dat weer met min of meer aantrekkelijke regionale bekerduels. De hoofdmacht van Zuidwolde is daarbij ingedeeld in poule 102, met daarin sterke tegenstanders als Beilen, De Weide en HZVV.

Komende zondag speelt de equipe van coaches Bas Bijen en Gerald Kreuze een uitwedstrijd tegen Beilen 1. Beide teams kwamen elkaar in het afgelopen seizoen ook in de competitie tegen. In Beilen won Zuidwolde een spannend duel met 2-3 en op 1 april 2018 won Beilen het duel in Zuidwolde met maar liefst 0-5. Voor Beilen een galavoorstelling en Zuidwolde kwam er absoluut niet aan te pas.

Voor Zuidwolde brak toen een moeilijke periode aan, waarbij uiteindelijk het vege lijf werd gered door zich in het voorlaatste competitieduel tegen SC Emmeloord veilig te stellen voor behoud in de 2e klasse. Beilen verkeerde na die 0-5 overwinning in een euforische stemming en won in die fase van de competitie 11 duels achter elkaar. Een clubrecord. Met name Bertus Wolters ontpopte zich als een ware goalgetter voor de Beilenaren. Uiteindelijk behaalde Beilen de 3e periodetitel en versloeg daarin o.a. Hoogezand en Valthermond, maar moest uiteindelijk in de finale het onderspit delven tegen het Groningse SC Stadspark. Ook komend seizoen komen beide teams elkaar dan ook weer tegen in de 2e klasse L.

Zondag a.s. begint het bekerduel om 14.00 uur op sportpark Noordwest in Beilen.

Sweel 2 - Zuidwolde 2

Ook de equipe van de 3 J's spelen voor de districtsbeker. Zij spelen een uitwedstrijd in Zweeloo tegen Sweel 2 (zeg maar het vroegere gerenommeerde ZBC). Aanvang van die wedstrijd is om 11.00 uur op sportpark 't Alterbarg te Zweeloo.

Wacker 4 - Zuidwolde 3

Ook Zuidwolde 3 gaat weer de bekerwei in en speelt een duel in de Wijk tegen Wacker 4. Een oude bekende voor Zuidwolde 3. Aanvang van dit duel: 10.30 uur op het gemeentelijke sportpark aan de Wiltenweg 1a in De Wijk.

Zuidwolde 4 - Pesse 3

De kick-off van het (beker)seizoen is echter voor Zuidwolde 4. Zondagochtend om 10.00 uur begint voor hun op de thuisbasis Woltingeslag de opening van het seizoen in een duel tegen Pesse 3.

Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams veel succes komend weekeinde.